سرویس تئاتر هنرآنلاین : تالار هنر تا ۳۰ شهریورماه میزبان نمایش "پیرمرد و ببر" نوشته علی خاکبازان به کارگردانی رضا بهرامی است. رضا بهرامی کارگردان نمایش کودک و نوجوان "پیرمرد و ببر" در ر ابطه با این اثر نمایشی به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: از آنجا که به داستان‌های عامیانه و ضرب‌المثل‌های ایرانی بسیار علاقمندم بر این اساس به دنبال آن بودم تا بتوانم با بهره‌بردن از تکنیک‌های نمایش‌های ایرانی کاری را اجرا کنم. این نمایش نیز بر اساس داستانی عامیانه است که توسط علی خاکبازان نوشته شده است.

او در رابطه با موضوع نمایش نیز عنوان کرد: نمایش "پیرمرد و ببر" داستانی قدیمی و عامیانه است که در آن مردی ساده‌لوح فریب ببری داخل قفس را می‌خورد، ببر از سادگی مرد استفاده کرده و می‌خواهد طعمه‌های بیش‌تری به دست بیاورد و...

این کارگردان تئاتر در خصوص تکنیک‌های استفاده شده در اجرای این نمایش خاطرنشان کرد: در این کار تکنیک‌ها و شیوه‌های متفاوتی از نمایش‌های ایرانی همچون پرده‌خوانی، نقالی، تعزیه و... وجود دارد. در واقع استفاده از شیوه‌های نمایش ایرانی و بهره‌گیری از آنها در آثار کودک و نوجوان برایم بسیار جذاب بود.

بهرامی با بیان اینکه تمرینات سخت و فشرده‌ای برای رسیدن به نقطه مورد نظر در این نمایش پشت سر گذاشته‌اند در رابطه با شیوه اجرای نمایش ادامه داد: از آنجا که من به داستان‌های عامیانه و ضرب‌المثل‌ها علاقه زیادی دارم برای اجرای نمایش نیز تصمیم گرفتم از شیوه اجرایی عامیانه بهره ببرم به همین جهت در نمایش "پیرمرد و ببر" از فضای سنتی و روحوضی استفاده کردم. همچنین در این نمایش شخصیت‌های حیوانی با ماسک دیده می‌شوند.

کارگردان نمایش "پیرمرد و ببر" این نمایش را به واسطه نوع اجرا و مفاهیم مطرح شده در آن تنها مناسب گروه سنی خاصی ندانست و یادآور شد: المان‌های گوناگونی وجود دارد که می‌تواند با مخاطبان نمایش ارتباط برقرار کند، به همین دلیل نمی‌توانم آن را متعلق به گروه سنی خاصی بدانم. با توجه به تجربه‌ای که طی سال‌های گذشته در این حوزه داشته‌ام، می‌دانم که این گروه تماشاگر خاص با موارد گوناگونی در یک نمایش ارتباط برقرار می‌کنند و درک یک اثر برای تمام آنها یکسان نیست.

نمایش "پیرمرد و ببر" نوشته علی خاکبازان به کارگردانی رضا بهرامی از ۲۱ مرداد ماه تا ۳۰ شهریورماه هر روز ساعت ۱۹:۳۰ در تالار هنر روی صحنه می رود. حمیدرضا ملاحسینی، مهدی داوودی، مهدی ضیاییان‌پور، مهسا کریم‌زاده، المیرا پارسا و سینا توکلی بازیگران این نمایش هستند.

انتهای پیام/