سرویس تئاتر هنرآنلاین: محمود استاد محمد نمایش "آخرین بازی" را در سال 1378 نویسندگی و کارگردانی کرده است. این اثر نمایشی تاکنون توسط کارگردانان مختلف تئاتر روی صحنه آمده است. این بار سهیل ساعی به عنوان سومین تجربه اجرای عمومی خود، این نمایش را از 8 آذر ماه ساعت 18 در تالار استاد انتظامی خانه هنرمندان با بازی هومن رستگار، سهیل ساعی و محمد اثنی عشری و با صدای میکائیل شهرستانی، سیامک صفری، بهناز جعغری و میرنادر مظلومی اجرا می‌کند.

ساعی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره موضوع و مضمون نمایش "آخرین بازی" گفت: این اثر داستان سوپراستاری است که پس از 17 سال از ایران خارج شده و دغدغه هالیوود را دارد. او در اوج بیکاری و بی‌پولی در خارج از کشور دچار مالیخولیا شده و ...

وی در ادامه افزود: حدود 4- 5 سال پیش با این نمایشنامه آشنا شدم و آن را در جشنواره دانشگاهی اجرا کردیم و این اثر کاندید دو بخش کارگردانی و بازیگری مرد در این رویداد شد.

کارگردان نمایش "بازی استریندبرگ" درباره شیوه و سبک اجرایی "آخرین بازی" عنوان کرد: در واقع شکل اجرایی این نمایش تلفیقی از رئالیستی است که در نمایشنامه وجود دارد و المان‌هایی که در صحنه آورده‌ام و المان‌های صحنه کلاژی از سوپراستارهای پیش از انقلاب است. بازی‌ها نیر رئالیستی است. به دلیل شکل اجرایی و محدودیت‌های تالاری که این نمایش را در آن اجرا می‌کنیم، بیشتر به سمت نمادگرایی روی آورده‌ام.

سهیل ساعی درباره موسیقی نمایش خاطرنشان کرد: این اثر موسیقی نوستالژی دارد که تداعی‌گر فیلم‌های شخصیت سوپراستار نمایش و ساخت و ساز موسیقی نیز با همان تم انجام شده است و به صورت پلی بک پخش می‌شود.

وی در پایان صحبت‌هایش تصریح کرد: من این نمایش را به هنرمندانی تقدیم می‌کنم که به هر دلیلی اکنون شرایط فعالیت ندارند.

در خلاصه داستان نمایش "آخرین بازی"  آمده است: داستان ترس. ترس از فراموشی و گم شدن یک بازیگر در حافظه تاریخ.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: دوبله ویدیو: سهیل ساعی، مشاور طراح صحنه:  سعید حسنلو، ساخت دکور: محمد سلطانی، طراح لباس: سمانه احمدی مطلق، طراح پوستر و بروشور:  محمد مساوات، طراح و انتخاب موسیقی: آرش عزیزی، نوازنده کمانچه: یاسر بیات، نوازنده تار:  حمیدرضا کیانی، نوازنده پیانو: بابک شلمان، نوازنده سنتور:  غزل روحانی، طراح گریم: تینا بخشی، اجرای گریم: عاطفه علیمحدی، علی رضا رنجبر و تینا بخشی، برنامه‌ریز: مهسا توکلی، مدیر هماهنگی: مهدیس توکلی، دستیار کارگردان: اسحاق میرعزیزی، مدیر صحنه: تارا رفیعی پور، عکاس: گلدیس نمازیان، نقاشان: آرتا امینی، مهسا صفری و نرگس غیابی، ساخت تیزر و کلیپ: قاسم محبی و روابط عمومی و تبلیغات: دپارتمان نورا (نورائی).

علاقمندان به منظور تهیه بلیت این نمایش که تا 28 آذر ماه به روی صحنه است، می‌توانند به سایت تیوال تهیه کنند.