سرویس تئاتر هنرآنلاین: اصغر خلیلی نویسنده و کارگردان تئاتر از 17 مهرماه نمایش کمدی انتقادی "دولت ضعیفه" را در تالار استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه آورده است، وی در گفت‌وگو با هنرآنلاین در این باره گفت: "نمایش دولت ضعیفه" در راستای دیگر آثار تولید شده گروه تئاتر تجربه نو درخصوص مسائل سیاسی معاصر است و این اثر نمایشی در ادامه روند اجرای نمایش "راپورت‌های شبانه دکتر مصدق" به روی صحنه آمده است. تمرینات آن از دو ماه و نیم پیش آغاز شد و از 17 مهرماه نیز به صحنه آمد.

کارگردان نمایش "الیور تویست" درباره موضوع و مضمون نمایش "دولت ضعیفه" خاطرنشان کرد: این نمایش درخصوص جایگاه زنان در سیاست و اتفاقات اثر مربوط به قبل از دوره مشروطیت و اولین سفر شاه به اروپا است. "دولت ضعیفه" به اتفاقاتی که برای زنان حرمسرای ناصرالدین شاه رخ می‌دهد، می‌پردازد که در نهایت در روایت این نمایش رخدادها منجر به انقلاب مشروطیت می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه در طراحی صحنه نمایش از زیر متن نمایشنامه استفاده شده است، یادآور شد: حرمسرای ناصرالدین شاه پس از این دوره آرام آرام از سیستم حکومتی کشور رخت می‌بندد و شکل و شمایل دیگری می‌گیرد. بر این اساس و با این رویکرد صحنه نمایش طراحی شده است.

اصغر خلیلی شیوه و سبک اجرایی اثر را متاثر از تئاتر ایرانی عنوان کرد و اظهار داشت: نمایش مولفه‌های تئاتر ایرانی را در خود دارد اما مقید به ساختارهای دقیق و مو به موی تئاتر ایرانی نیست، چرا که نه تنها در این نمایش بلکه در آثار پیشینی که به صحنه آورده‌ام به دنبال آن بوده‌ایم تا نگاه جدیدتری به شیوه‌های تئاتر ایرانی داشته باشیم.

این کارگردان تئاتر در پایان متذکر شد: به لحاظ متنی نمایشنامه متغیر است و زمان در آن کاملا دگرگون می‌شود. به دلیل اینکه با نمایش خیلی بازی شده است، تماشاگر پس از پایان آن می‌تواند صحنه‌ها و اتفاقات را کنار هم قرار داده و متوجه شود که چه اتفاقی افتاده است.

صبا کمالی، فرزین محدث، محمد صدیقی‌مهر، معصومه کریمی، حمیدرضا کاظمی‌پور، لیلا حقانی، بهزاد محسنی، حامد نظامی، محمد سیاهپوش، آرمان آشتیان، نیما اولیایی، سمیه صباغ، فاطمه ولی‌خانی، بهار راد، سپیده جعفری، شهلا رحیمی، راضیه اسدی و مهدی افشاریان بازیگران نمایش "دولت ضعیفه" هستند.

دیگر عوامل این اثر نمایشی عبارتند از: دستیار کارگردان و مدیر تولید: بهزاد بابایی، منشی صحنه : سپیده میرصمدزاده، پژوهش و تحقیق : مریم سلیمی، مدیر صحنه: رسول صباغ، دستیار صحنه : حمید زندی، دستیار تولید : حسین سعیدی و عباس امینی‌راد، طراحی صحنه : اصغر خلیلی، دستیار طراحی‌صحنه : پگاه آذرکمان، طراحی حرکت : رازیما میرزایی، طراحی آکساسوار: پگاه آذرکمان، طراحی لباس : لیلا حقانی، دستیار لباس : سمیه صباغ، طراح نور : مجتبی خلیلی، اجرای نور : حسین سعیدی، طراحی پوستر و بروشور:  کارگاه هنر، آهنگساز : وحید آیریان، دستیار آهنگساز : نیما حنانه، نوازنده کمانچه : بهنوش کاظمی‌زاده، نوازنده کوبه‌ای : اشکان کمان، خواننده : وحید آیریان، مشاور رسانه‌ای : رسول پاپایی، برنامه‌ریز VIP  : زهرا انصاری، اطلاع‌رسانی : مهدی افشاریان، عکاس گروه : ‌ کوروش برزی، روابط‌عمومی : امین کردبچه چنگی، اطلاع‌رسانی مجازی : مهدی پورعباس و روابط بین‌الملل  مریم سلیمی.

نمایش "دولت ضعیفه" تا 15 آبان ماه ساعت 19:15 با مدت زمان یک ساعت و ده دقیقه در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه است.