سرویس موسیقی هنرآنلاین: در سال 95 تعداد زیادی از خوانندگان، آهنگسازها و گروه‌های موسیقی پاپ، راک، سنتی، کلاسیک، تلفیقی و... آلبوم‌های جدیدی را روانه بازار کردند که تعدادی از این آلبوم‌ها به لحاظ محبوبیت موزیسین، اقبال عمومی و دیدگاه مثبت منتقدین نسبت به آن بازخورد بهتری داشتند. در ادامه گزارشی از آلبوم‌های مهم سال 95 موسیقی کشور را مطالعه خواهید کرد:

دیوونه‌وار حمید عسکری (30 فروردین)

"دیوونه‌وار" ششمین آلبوم رسمی حمید عسکری در ماه نخست سال جاری توسط انتشارات سل ‌فا به بازار آمد. این آلبوم 9 قطعه دارد که تمامی این آثار را عسکری ساخته و ترانه‌های هر 9 قطعه هم از سروده‌های علی ایلیا است. عسکری در بخش تنظیم این آلبوم با شهاب اکبری، مهران عباسی، مهران خالصی و کوشان حداد همکاری کرده است. آلبوم "دیوونه‌وار" چندان مورد استقبال مخاطبان موسیقی قرار نگرفت و نتوانست موفقیت سری آلبوم‌های "کما" را تکرار کند.

حالم خوبه بابک جهانبخش (21 اردیبهشت)

آلبوم "حالم خوبه" به عنوان هشتمین آلبوم رسمی بابک جهانبخش در روز 21 اردیبهشت‌ماه توسط شرکت اکسیر نوین به تهیه‌کنندگی محمدرضا خانزاده روانه بازار موسیقی شد. این آلبوم شامل 10 قطعه است که امیرمسعود میردامادی، حامد صوفی‌پور، علی استیری، بابک جهانبخش، بابک بابایی، محمد کاظمی، محسن شیرالی، مهشاد عرب و مهران هادیان ترانه‌های آن را سروده و بابک جهانبخش، بابک وزیری، پیام هوشمند، آصف بایرام‌زاده و امیرعلی زمانیان آن را آهنگسازی کرده‌اند. همچنین در این آلبوم میرحسین اویسی، آرون حسینی، انوشیروان تقوی، پیام هوشمند، مسعود همایونی و اشکان آبرون نیز به عنوان تنظیم‌کننده حضور دارند.

گذر اردیبهشت گروه دال (24 اردیبهشت)

آلبوم "گذر اردیبهشت" گروه موسیقی تلفیقی "دال" در روز 24 اردیبهشت توسط نشر و پخش جوان منتشر شد و در ادامه پرفروش‌ترین آلبوم تلفیقی سال جاری لقب گرفت. این آلبوم تحسین شده که در جشنواره فجر نیز مورد تقدیر قرار گرفت، 10 قطعه دارد. امین هدایتی (خواننده)، غزل مهدوی (ترانه‌سرا)، میلاد سعدی و یزدان بهمنی (سازهای کوبه‌ای)، شایان شکرآبی (پیانیست)، آرش سرانی آذر (بالابان و دودوک)، مهرداد عالمی (ویولنسل) و آرین کشیشی (گیتار باس) اعضای گروه دال را تشکیل می‌دهند. این گروه پیش از این با ساخت قطعه‌ای برای فیلم سینمایی "طعم شیرین خیال" به محبوبیت رسیده بود.

دوئل در آینه رضا یزدانی (4 خرداد)

پس از چند سال که رضا یزدانی هر سال یک آلبوم جدید منتشر می‌کرد، این خواننده در سال 94 آلبومی منتشر نکرد و انتشار آلبوم جدیدش به سال 95 موکول شد که در نهایت در روز 4 خرداد دهمین آلبوم رسمی وی به بازار آمد. آلبوم "دوئل در آینه" که شامل 16 قطعه است، در فضایی مشابه با فضای آثار قبلی این خواننده منتشر شد، اما این‌بار خیلی مورد استقبال قرار نگرفت و یکی از کم فروغ‌ترین آلبوم‌های یزدانی بود. رضا یزدانی در این آلبوم با هنرمندانی چون مهدی ایوبی، مجید بابازاده، پدیده نیشابوری، عرشیا عشقی، سحران راشد، مریم شجاعی، رضا یزدانی، علیرضا باران، حسن علیشیری و پارسا حسینی (ترانه‌سرا) و محمد خرمی‌نژاد، میلاد عدل، بهنام شهرکی، بهروز پایگان، آرش زمانیان، عمران میرزایی و امیر مهرپویا (تنظیم‌کننده) همکاری کرد. این آلبوم به تهیه‌کنندگی علی اوجی و با همت شرکت تصویر گستر پاسارگاد روانه بازار شد.

چمدون تو مهدی یغمایی (9 خرداد)

آلبوم "چمدون تو" با صدای مهدی یغمایی پس از موفقیت این خواننده در اجرای تیتراژ "شب کوک" و داوری در این مسابقه منتشر شد اما هیچ‌کدام از 14 قطعه آن با موفقیت تیتراژ "شب کوک" مواجه نشدند. یغمایی در این آلبوم ترانه‌هایی از بابک بابایی، پیمان طالبی، حامد صوفی‌پور، علی بحرینی، حمید خلف‌بیگی، علی ایلیا، پریا صوفی پور، النا باقرزاده و فروغی بسطامی را با ملودی‌های وحید پویان، مهدی یغمایی، علیرضا قرائی منش، محمد رامزی، حسام الدین ناصری، میلاد اکبری و امین قباد اجرا کرد. همچنین هومن آزما، پورزاد علایی، علیرضا جعفریه، مهرداد احمد زاده، حسام الدین ناصری، فرزاد ماهان و سیاوش وزیری نیز به عنوان تنظیم‌کننده در این آلبوم حضور داشتند.

امیر بی‌گزند محسن چاوشی (17 خرداد)

هشتمین آلبوم رسمی محسن چاوشی با نام "امیر بی‌گزند" پس از پایان فصل نخست سریال "شهرزاد" و موفقیت‌های این خواننده با ترانه‌های خوبش در این سریال در روز 18 خرداد توسط شرکت تصویر گستر پاسارگاد منتشر شد. "امیر بی‌گزند" دارای 12 قطعه است که نیمی از اشعار آن کلاسیک و نیمی دیگر از اشعار امروزی هستند. عمدتاً اشعار کلاسیک این آلبوم از حضرت مولانا و ترانه‌های امروزی آن از حسین صفا هستند. همچنین چاوشی اشعار و ترانه‌هایی از سعدی، علی‌اکبر یاغی‌تبار و پدرام پاریزی هم در این آلبوم خوانده است. بهروز صفاریان، فرشاد حسامی، عادل روح‌نواز، کوشان حداد و بابک نقوی نیز به همراه چاوشی، ملودی‌های خود این خواننده و آهنگساز را تنظیم‌ کرده‌اند. آلبوم امیر‌ بی‌گزند در سه روز ابتدای انتشار خود، رکورد پرفروش‌ترین آلبوم "بیپ تونز" را شکست و در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر نیز به عنوان بهترین آلبوم موسیقی پاپ به جایزه "باربد" رسید.

منشور کاوه یغمایی (12 مرداد)

12 مردادماه سال جاری پس از بیش از یک دهه انتظار، دومین آلبوم رسمی کاوه یغمایی در داخل کشور منتشر شد. کاوه یغمایی که در سال 82 آلبوم "مترسک" را در سبک پاپ-راک منتشر کرده بود و با موفقیت خوبی روبرو شده بود، پس از برگزاری کنسرت‌های آن آلبوم در تهران، راهی کانادا شد و در ونکوور اقامت گزید. یغمایی در سال 86 در کانادا آلبوم دیگری با نام "سکوت سرد" منتشر کرد و سرانجام در سال 90 دوباره به کشور بازگشت. وی پس از چند سال مشکل مجوز در داخل کشور، نهایتاً در مردادماه امسال آلبوم "منشور" را با همکاری روزبه بمانی، میثم یوسفی، نیلوفر فرزندشاد، حسین غیاثی، کوروش یغمایی، دنیل ادیر، دیوید اسپایدل، برایان پولسن، ساتگین یغمایی و دیوید استیل به انتشار رساند. این آلبوم در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر کاندید دریافت جایزه باربد بود که به این جایزه نرسید اما از آن تقدیر به عمل آمد.

سی سالگی احسان خواجه‌امیری (9 شهریور)

احسان خواجه‌امیری که معمولاً هر دو سال یک‌بار یک آلبوم موسیقی منتشر می‌کند، امسال نیز آلبوم جدیدی را با نام "سی سالگی" منتشر کرد. این در حالی بود که خواجه‌امیری در سال 91 آلبوم موفق "عاشقانه‌ها" و در سال 93 آلبوم کم فروغ "پاییز، تنهایی" را منتشر کرده بود. "سی سالگی" در روز 9 شهریور به بازار آمد و در نیمه اول سال 95 بعد از آلبوم "امیر بی‌گزند" محسن چاوشی دومین آلبوم پرفروش بیپ تونز شد. در این مجموعه، احسان خواجه‌امیری در بخش ترانه با روزبه بمانی، عاطفه حبیبی، پویان بوترابی، افشین یداللهی و زهرا عاملی و در بخش آهنگسازی با افرادی چون علیرضا افکاری، فرشید ادهمی، احسان نی‌زن همکاری کرد و تمام تنظیم‌های آلبوم را هم به هومن نامداری سپرد. این خواننده پیش از انتشار آلبوم، موزیک ویدئو "سی سالگی" را منتشر کرد که با استقبال خوبی همراه شد.

خوشبختیت آرزومه _ سیامک عباسی (17 شهریور)

در روزهای پایانی تابستان 95، سیامک عباسی خواننده‌ای که 7 سال در عرصه موسیقی فعالیت داشت، ضمن انتشار نخستین آلبوم رسمی خود، اولین کنسرتش را نیز برگزار کرد و برای اولین بار از چهره‌اش رونمایی کرد. این خواننده در روز 17 شهریور، آلبوم "خوشبختیت آرزومه" را با ترکیبی از قطعات پرطرفدار قبلی خود و چند اثر جدید روانه بازار کرد. حسین غیاثی، امیر عظیمی، آرون حسینی، کوشان حداد، هادی سالاری و اشکان آبرون از جمله همکاران عباسی در این آلبوم بودند. این خواننده چند روز پس از انتشار آلبومش، برای اولین بار در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران به روی صحنه رفت و برای طرفدارانش خواند.

از جان و از دل سالار عقیلی (3 مهر)

سالار عقیلی همچون سال‌های اخیر، در سال 95 نیز در چند آلبوم موسیقی سنتی خوانندگی کرد. عقیلی از سال 87 تاکنون به طور متوسط در هر سال 4 آلبوم خوانده که غیر عادی به نظر می‌رسد. این خواننده امسال چند اثر با نام‌های "تو کیستی"، "قافله سالار عشق"، "از تنهایی گریه مکن"، "دوران عشق"، "میهن" و همچنین "از جان و از دل" خواند که آلبوم از "از جان و از دل" با آهنگسازی نوید دهقان یکی از بهترین آن‌هاست. این آلبوم در سوم مهرماه سال جاری منتشر شد و پس از آن در اواخر مهر در یک جلسه نقد و بررسی زیر تیغ نقد بزرگان موسیقی ایران قرار گرفت. نوید دهقان در آلبوم "از جان و از دل" به غیر از آهنگسازی این اثر و سرپرستی گروه موسیقی "قمر" تکنوازی ساز کمانچه را نیز برعهده داشته است؛ در این اثر موسیقایی بهزاد رواقی با ساز تار و علیرضا گرانفر با ساز سنتور به تکنوازی پرداخته‌اند و حریر شریعت‌زاده نیز با پیانو هم‌نواز آواز بوده است.

طریق عشق محمدرضا شجریان (5 مهر)

آلبوم "طریق عشق" حاصل همکاری محمدرضا شجریان، پرویز مشکاتیان و گروه موسیقی "عارف" است که در سال 67 در کنسرت اروپا ضبط شد و امسال پس از 28 سال نسخه صوتی آن منتشر شد. این آلبوم شامل 10 قطعه ساخته شده بر سروده هایی از "حافظ"، "مولانا" و "پرویز مشکاتیان" می‌باشد که دارای قطعات "پیش درآمد فشاری"، "تکنوازی سنتور"، "سنتور و آواز"، "چهار مضراب، دل انگیز"، "تار و آواز"، "تصنیف دل مجنون"، "نی و آواز"، "کمانچه و آواز"، "تصنیف ساقی" و "تصنیف جان جهان" است. آلبوم "طریق عشق" محمدرضا شجریان یک هفته پیش از انتشار در سایت بیپ تونز برای پیش فروش قرار داد که هنوز منتشر نشده، در لیست پرفروش‌ترین آلبوم‌های سال قرار گرفت. اخیراً نیز در لیستی که بیپ‌ تونز منتشر کرده، آلبوم "طریق" عشق جزو سه آلبوم پرفروش‌ سال 95 قرار دارد. اعضای گروه عارف که در کنسرت "طریق عشق" نوازندگی کرده‌اند، عبارتند از: پرویز مشکاتیان (سرپرست گروه و نوازنده سنتور)، داریوش پیرنیاکان (نوازنده تار)، جمشید عندلیبی (نوازنده نی)، محمد فیروزی (نوازنده عود)، اردشیر کامکار (نوازنده کمانچه)، بیژن کامکار (نوازنده رباب و دف) و ارژنگ کامکار (نوازنده تنبک).

 آنپلاگد سیروان خسروی (2 آذر)

کنسرت "آنپلاگد" سیروان خسروی در روز 2 آذرماه به صورت صوتی و تصویری منتشر شد. این کنسرت که در روز 28 شهریور سال 94 در سالن برج آزادی برگزار شده بود، پس از گذراندن دوران میکس، مونتاژ و تدوین، آماده پخش شد و در روز دوم آذر 95 به بازار آمد. آلبوم آنپلاگد شامل 7 قطعه صوتی و تصویری است که 3 قطعه توسط ارکستر کلاسیک با تنظیم کاوه یغمایی و 4 قطعه دیگر توسط ارکستر پاپ با تنظیم سیروان خسروی اجرا شده است. کنسرت آنپلاگد به کنسرتی گفته می‌شود که در آن همه سازها آکوستیک بوده و از سازهای الکترونیک همچون گیتار الکتریک استفاده نمی‌شود.

شیدای من فرهنگ شریف (4 دی)

آخرین مجموعه اثر زنده‌یاد فرهنگ شریف چند ماه پس از وفات او در روز 4 دی‌ماه منتشر شد. این مجموعه که "شیدای من" نام دارد، در دو بخش مجزای ابوعطا و همایون نواخته شده است. مرحوم شریف در مورد این آلبوم گفته است: "در این اثر از ابتکاراتی استفاده شده که در موسیقی ما کاملاً بی سابقه است. من کوک‌های مخصوص را کشف و قطعاتی که پرده آن در پرده ساز تار نیست، ارائه کردم که تا به امروز جایی شنیده نشده است." زنده‌یاد فرهنگ شریف در این اثر با ابداعاتی که در نحوه انگشت‌گذاری و مضراب‌زنی در نقاط مختلف سیم‌های تار انجام داده، از تار صدایی کاملاً متفاوت به وجود آورده که بسیاری معتقدند زیباترین صدای تولید شده از ساز تار است.

گذشتن و رفتن پیوسته بمرانی (17 دی) 

دومین آلبوم رسمی گروه موسیقی تلفیقی "بمرانی" در روز 17 دی‌‌ماه با نام "گذشتن و رفتن پیوسته" منتشر شد. این آلبوم شامل ۱۰ قطعه با نام های "پپرونی"، "تنهای تنها"، "گذشتن و رفتن پیوسته"، "گیسو"، "به من بخند"، "مامان"، "سرمست"، "تا کی"، "خیابونی" و "مردمی" است. در این آلبوم نوازندگانی چون روزبه اسفندارمز، روزبه فدوی، کیارش عمرانی، آرش عمرانی، جهانیار قربانی، مانی مزکا، بهزاد عمرانی، سردار سرمست و مهیار طهماسبی به نوازندگی پرداخته‌اند. آلبوم "گذشتن و رفتن پیوسته" به تهیه‌کنندگی احسان رسول‌اف و توسط نشر "نوفه" روانه بازار شد و پخش آن را شرکت هنر اول برعهده داشت.

دوباره عشق حامد همایون (24 دی)

حامد همایون پدیده یک سال اخیر موسیقی پاپ بود که با انتشار چند تک آهنگ همچون "مردم شهر"، "به چشمات قسم"، "چتر خیس" و "شیدایی" به سرعت در میان مردم به شهرت رسید. این خواننده در هفته آخر دی‌ماه سال جاری هم برای نخستین بار به روی صحنه رفت و هم اولین آلبوم رسمی خود را با همت شرکت ترانه‌ شرقی به انتشار رساند. آلبوم "دوباره عشق" با 18 قطعه اولین آلبوم رسمی همایون بود که در روز 24 دی منتشر شد و این خواننده بلافاصله بعد از آن در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر 4 کنسرت برگزار کرد. آلبوم دوباره عشق حاصل همکاری مشترک سهیل حسینی (ترانه‌سرا)، سامان امامی (تنظیم‌کننده) و حامد همایون (آهنگساز و خواننده) است که البته همایون در این آلبوم چند ترانه و تنظیم از هنرمندان دیگر هم دارد.

گفتم نرو محمد علیزاده (26 دی)

محمد علیزاده که پیش از این آلبوم‌های "همخونه" و "دلت با منه+سورپرایز+ را منتشر کرده بود، در روز 26 دی با انتشار سومین آلبوم رسمی خود با نام "گفتم نرو" به استقبال کنسرت‌های خود در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر رفت. آلبوم سوم علیزاده که توسط شرکت ایران گام منتشر شد، 8 قطعه دارد که محمد علیزاده، میلاد ترابی و فرشید ادهمی این قطعات را آهنگسازی کرده‌اند. همچنین میلاد ترابی، معین راهبر، امیرحسین اویسی و شهاب اکبری تنظیم‌کننده و مهرزاد امیرخانی و محمد کاظمی ترانه‌سرای قطعات آلبوم "گفتم نرو" هستند. آلبومی که بازخوردهای آن همچون بازخورد آلبوم‌های "سورپرایز" و یا حتی "دلت با منه" مثبت نبود.

آینه قدی مهدی یراحی (19 بهمن)

چهارمین آلبوم رسمی خواننده "ماه عسل" در بهمن‌ماه سال جاری منتشر شد. مهدی یراحی که پیش از این سه آلبوم "منو رها کن"، "امپراطور" و "مثل مجسمه" را منتشر کرده بود، در ماه‌های پایانی سال جاری چهارمین آلبوم رسمی خود را با نام "آینه قدی" به تهیه‌کنندگی مجید عبدی منتشر کرد. این آلبوم 10 قطعه دارد و هنرمندانی همچون روزبه بمانی، امیرعلی بهادری، سعید زمانی، هومن نامداری، احسان نی‌زن، فرشید ادهمی، فیروز ویسانلو، نیما رمضان و... در آن با مهدی یراحی همکاری کرده‌اند. بر خلاف انتظاری که وجود داشت، آلبوم یراحی در همان روزهای ابتدایی پس از انتشار با نقدهایی مواجه شد و این اثر به لحاظ فروش هم چندان پرفروغ ظاهر نشد و به پس از یک، دو هفته از لیست آلبوم‌های پرفروش هفته خارج شد.

در بند تو آزادم سینا سرلک (6 بهمن)

آلبوم "در بند تو آزادم" به آهنگسازی هوشنگ گلکار و آواز سینا سرلک در روز 6 بهمن توسط نشر و پخش و جوان منتشر شد. این آلبوم هفت بخش دارد و از قطعات، تصنیف‌ها و آوازهای مختلفی تشکیل شده و دستگاه نوا نیز برای تمام آن‌ها انتخاب شده است. کورش گلکار، محمدرضا سلیمیان، امیرهوشنگ نیک فرجام، مجید یگانه راد، مرتضی یگانه راد، پانیذ زنگنه، فاطمه طاهری، سعید میرزاحسینی، کوروش دانایی و سینا جهان‌آبادی نوازندگان این آلبوم هستند. به غیر از یک شعر فردوسی، بقیه شعرهای آلبوم موسیقی "در بند تو آزادم" از غزلیات حافظ انتخاب شده‌اند. این آلبوم در حالی رونمایی شد که سینا سرلک حدود یک سال است در کشور حضور ندارد و در آمریکا و کانادا مشغول فعالیت و برگزاری کنسرت می‌باشد.

رویای بی‌تکرار علی زند وکیلی (23 بهمن)

علی زند وکیلی خواننده سابق گروه "دنگ شو" که نخستین آلبوم رسمی‌ خود را شهریورماه سال گذشته با نام "یادی به رنگ امروز" با بازخوانی آثاری از بزرگان موسیقی ایرانی منتشر کرده بود، در روز 23 بهمن دومین آلبوم مستقلش به نام "رویای بی‌تکرار" را روانه بازار موسیقی کشور کرد. این آلبوم 12 قطعه دارد که در آن گروه "زند"، حسین غیاثی، افشین مقدم علیرضا افکاری، محمد زندوکیلی، فراز حلمی، یاشار یاری و سعید زمانی با این خواننده همکاری داشته‌اند. علیرغم آن‌که زند وکیلی آلبوم "یادی به رنگ امروز" را هم به عنوان یک آلبوم مستقل منتشر کرده اما این خواننده به خاطر ماهیت بازخوانی بودن آن آلبوم، مجموعه "رویای بی‌تکرار" را اولین آلبوم مستقل خود می‌نامد. آلبوم "رویای بی‌تکرار"  به تهیه‌کنندگی سپهر صاحبی و با همت "موسسه رنگین کمان هنر جوان" تهیه و روانه بازار شد.

تمام ناتمام گروه پالت (10 اسفند)

سومین آلبوم رسمی گروه موسیقی "پالت" با نام "تمام ناتمام" در دو شکل صوتی و تصویری در روز 10 اسفند ماه، به تهیه‌کنندگی احسان رسول‌اف و توسط نشر موسیقی نوفه منتشر شد. این آلبوم EP پنج قطعه دارد که 3 تای ان قبلاً منتشر شده و 2 قطعه دیگر جدید هستند. در این آلبوم روزبه اسفندارمز (کلارینت، کلارینت باس، ساکسوفون تنور)، کاوه صالحی (گیتار، چارانگو)، مهیار طهماسبی (ویولنسل)، داریوش آذر (کنترباس و هم خوان) و امید نعمتی (خواننده) به عنوان اعضای اصلی گروه موسیقی پالت در کنار مهدی ساکی (خواننده قطعه‌ی «لبخند»)، شقایق صادقیان (فلوت، قطعه‌ی «قاصدک»)، امین طاهری (درامز)، سردار سرمست (آکاردئون و کیبورد) و پیمان حاتمی (پرکاشن سیکوئنس و گیتار الکتریک) در آلبوم موسیقی «تمامِ ناتمام» به هنرنمایی پرداخته‌اند.

مست هشیار حمیدرضا نوربخش (15 اسفند)

آلبوم موسیقی "مست هشیار" به آهنگسازی داریوش پیرنیاکان و خوانندگی حمید رضا نوربخش با همکاری نوازندگان گروه موسیقی "شهنازی" روز یکشنبه ۱۵ اسفند ماه جاری توسط شرکت پخش "هنر شهر" در سراسر کشور منتشر شد. آلبوم "مست هشیار" دو حلقه‌ CD را شامل می‌شود که در دو بخش بیات اصفهان و دشتی اجرا شده است. اعضای گروه "شهنازی" عبارتند از: داریوش پیرنیاکان (سرپرست گروه، آهنگساز و نوازنده تار)، حمید رضا نوربخش (خواننده)، حمید رضا عاطفی (مدیر گروه)، بهداد بابایی (نوازنده عود و سه‌تار)، سیامک جهانگیری (نوازنده نی)، روزبه رحیمی (نوازنده سنتور)، آرش فرهنگفر (نوازنده تنبک)، آرش کامور (نوازنده کمانچه)، حامد جوکار (نوازنده تارباس)، قاسم رحیم‌زاده (نوازنده تار)، کامیار نعمت‌اللهی (نوازنده تار)، یاسر بیات (نوازنده کمانچه) و زکریا یوسفی (نوازنده دف و بندیر).

در عشق زنده باد وحید تاج (22 اسفند)

 آلبوم موسیقی "در عشق زنده باید" به آهنگسازی مجید مولانیا و با صدای وحید تاج در روز 22 اسفند منتشر شد. این آلبوم بر اساس گزیده‌هایی از دیوان "شمس مولانا"؛ چهار تصنیف، دو قطعه آوازی و یک چهار مضراب را شامل می‌شود که در مایه نوا توسط مجید مولانیا آهنگسازی شده است. آلبوم موسیقی "در عشق زنده باد" دومین مجموعه گروه موسیقی "سور" است. این گروه از سال 1388 شروع به فعالیت کرده و تاکنون در کشورهای مختلفی همچون؛ آلمان، اتریش، سوئد، هلند، انگلیس، رومانی، یونان و ... به اجرای کنسرت پرداخته است. در آلبوم موسیقی "در عشق زنده باد" از یکی از سازهای ابداعی استاد محمد رضا شجریان به نام تندر استفاده شده که سازی است شبیه به سنتور بم با رنگ صدای تازه‌تر که علاوه بر تقویت محدوده صدای بم ارکستر، پوشش گرمی به صدای ارکستر داده است؛ این ساز شامل ١٤ خرک و ٤ اکتاو است.

رگ خواب همایون شجریان (25 اسفند)

آلبوم موسیقی فیلم "رگ خواب" با آهنگسازی سهراب پورناظری و با خوانندگی همایون شجریان در واپسین روزهای سال 95 توسط پخش هنرشهر منتشر شد. آلبوم "رگ خواب" شامل 4 قطعه با کلام با نام‌های "آهای خبردار"، "رگ خواب"، "ابر می‌بارد" و "گریه می‌آید مرا" با اشعاری از امیر خسرو دهلوی، حسین منزوی و حضرت مولانا است و باقی قطعات آن را ساخته‌های پورناظری برای موسیقی متن فیلم تشکیل می‌دهند. این اثر توسط ارکستر موسیقی فیلم SIF بلغارستان اجرا شده و تهمورس پورناظری، هوشیار خیام و شِین کاراسکو به عنوان تک‌نواز در آن حضور دارند. این اثر در حالی روانه بازار موسیقی شد که فیلم "رگ خواب" به کارگردانی حمید نعمت‌الله هنوز اکران عمومی نشده است. همایون شجریان و سهراب پورناظری در روز 4 اسفند امسال آلبوم تصویری "خداوندان اسرار" را هم منتشر کردند.