سرویس موسیقی هنرآنلاین: در چهارمین شب از سی و دومین جشنواره موسیقی فجر گروه کماکان در تالار آزادی به اجرای برنامه پرداخت.

در این برنامه مهدی ساکی، خواننده و نوازنده گیتار، سردار سرمست نوازنده پیانو و آکاردئون، ابراهیم علوی نوازنده عود و گیتارباس و مهرداد علیزاده نوازنده پرکاشن حضور داشتند.

اجرای گروه در حالی آغاز شد که مهدی ساکی بر گیتاری که روی پای خود خوابانده بود زخمه می‌زد و ترانه‌ای جنوبی را می‌خواند. پس از آن با روایت داستانی در مورد آغاز جنگ ایران و عراق پشت میکروفن رفت و یک ترانه عربی را اجرا کرد.

"گم اندر گم" یکی از محبوبترین قطعات این گروه که بر روی غزلی زیبا از حسین منزوی ساخته شده است با استقبال تماشاگران مواجه شد تا همگی آواز سردهند "مرا آتش صدا کن تا بسوزانم سراپایت- مرا باران صلا ده تا ببارم بر عطش هایت" .

 مهدی ساکی که ابتدا با بازیگری در فیلم‌هایی مانند دوئل و ارتفاع پست و سپس حضور در آلبوم "آقای بنفش" پالت و خواندن قطعه پر طرفدار "مثلث" شناخته شد، پس از مدتی موسیقی را به صورت جدی‌تری پیگیری کرد و با تشکیل گروه کماکان توانست مخاطبان خاص خودش را پیدا کند. این گروه با نوع خاص موسیقی تلفیقی‌اش که رگه‌هایی از موسیقی محلی جنوبی و ایرانی را در هم آمیخته دارد، دوستداران زیادی را در سراسر کشور به خود جذب کرده است.

چهارمین روز جشنواره موسیقی فجر در برج آزادی

در این برنامه هم ترانه‌های فارسی، عربی و جنوبی با لهجه غلیظ و نوع خاص دکلمه‌ها و قصه گویی‌های مهدی ساکی اجرا شد. آواها و تکرار اصواتی که او در میان ترانه‌ها اجرا می‌کند حالا به مشخصه آثار ساکی تبدیل شده است و حرکات نمایشی او در زمان اجرا به انتقال حس قطعات کمک بیشتری می‌کرد.

قطعات در این کنسرت اجرایی ساده‌تر نسبت به آلبوم داشتند و به جای گروه بزرگی که در کنسرت‌های قبلی وجود داشت این بار فقط سه نوازنده ساکی را همراهی می‌کردند. سردار سرمست با پیانوی خود نقش اصلی را در بیشتر قطعات این کنسرت ایفا کرد و در یک قطعه هم آکاردئون نواخت. ابراهیم علوی که نیمی از کنسرت را به اجرای گیتار بیس پرداخت، در تعدادی از قطعات با تکنوازی بربط حال و هوای متفاوتی در برنامه ایجاد کرد.

لبخند، زنبور، شکر، لیل، پایان، ای خداوند، ای عشق، قصد، شوفی و... از جمله ترانه هایی بودند که در این کنسرت اجرا شدند و در آنها از اشعار مولانا، ابراهیم منصفی، حسین منزوی و اشعار و ترانه های محلی استفاده شده است.

این کنسرت در حالی پایان یافت که ابراهیم علوی و مهرداد علیزاده به همراه مهدی ساکی به جلوی صحنه آمدند تا با همراهی پیانوی سردار سرمست، آخرین قطعه را با مشارکت تماشاگران اجرا کنند.