به گزارش خبرنگار موسیقی هنرآنلاین، علی میرمحمدی در آغاز مروری بر برنامه‌های فستیوال، که طی روزهای 17 تا 22 خرداد ماه در تالار وحدت برگزار می شود، داشت؛ سپس با اشاره به اهداف و انگیزه‌های برگزاری این فستیوال به خبرنگاران گفت: این جشنواره به دنبال استقبال مردم و هنرمندان از فستیوال‌های مستقل برگزار می‌شود و امیدوارم شاهد روزی باشیم که این فستیوال اعتبار لازم را چه به لحاظ کیفیت موسیقی و چه اعتبار مردمی کسب کند. این جشنواره بر مبنای حمایت دولتی شکل نگرفته و من امیدوارم شاهد حمایت دستگاه‌های فرهنگی و معاونت هنری از آن باشیم.

او ضمن اشاره به سابقه همکاری خود با علی قمصری و همنوازان حصار گفت: این ادامه همکاری ما را بر آن داشته که در فضاهای مختلف در حد توان‌مان همکاری کنیم که در این فستیوال قرار است علی قمصری یک رونمایی رسمی از آلبوم آخرشان "سخنی نیست" داشته باشند.

علی قمصری در آغاز سخنانش به سابقه همکاری با میرمحمدی و شرکت هامین گستر اشاره کرد؛ سپس درخصوص برنامه گروهش در فستیوال رنگ موسیقی گفت: همنوازان حصار مدتی است با شکل جدیدی که در کنسرت شنبه شب خواهید دید فعالیت می کند. ما کنسرت‌هایی را در شهرهای مختلف اجرا کردیم که ماحصل آن آلبومی شد به نام "سخنی نیست". ما این برنامه را در تور خارج از کشورمان ادامه خواهیم داد که از اردن شروع می‌شود، سپس به پاریس می‌رسد. خوشحالم که این کنسرت را از دست نخواهیم داد.

او در خصوص محتوای کنسرت گفت: علاوه بر قطعات آلبوم "سخنی نیست" یکی دو تصنیف به کنسرت اضافه شده؛ تاکید کار بر هم آوایی صدای خانم‌ها و همنوایی من با آن‌هاست. کار فیوژن نیست و کاملا ایرانی است. از شوشتری آغاز می‌شود و با ابوعطا و نوا به پایان می رسد.

سرپرست گروه همنوازان حصار در ادامه به تور خارج از کشور گروه اشاره کرد و گفت: ما 24 ژوئن (3 تیرماه) اولین اجرای مان در اردن خواهد بود که یک سال است به خاطر این تور برنامه‌ریزی می‌کنیم. در ادامه این تور، در فرانسه و عمان سپس نروژ برنامه خواهیم داشت.

قمصری در ادامه صحبت‌هایش در پاسخ به یکی از خبرنگاران در خصوص استفاده از هماوایی خانم‌ها در آلبوم "سخنی نیست" گفت: این کار با وجود اینکه خواننده برجسته‌ای نداشت اما هم بعد معنوی کار برای من پر اهمیت بود و هم فروش خوبی داشت. من دوست دارم با دید موسیقایی به کار جلو بروم نه اینکه با صدای یک نفر ارتشی را راه بیندازم تا آن کار شنیده شود.

در ادامه این نشست میرمحمدی گفت: در جشنواره‌های مستقل مخاطب اولویت اول را برای ما دارد و ما تمام فضایی که می‌توانیم داشته باشیم را در اختیار مخاطب قرار خواهیم داد. ما به دنبال این هستیم در جشنواره‌های مستقل کار کنیم تا جایگاه خود را پیدا کند و امیدواریم بتوانیم بانی چند اتفاق خوب در این اثر باشیم.

میرمحمدی درباره همکاری دولت با این جشنواره گفت: ما بنا نداشتیم که خیلی از ما حمایت کنند اما آقای پیروز ارجمند در دفتر موسیقی ارشاد همکاری لازم را با ما داشتند.

همچنین میرمحمدی در پایان این نشست از بانک اقتصاد نوین به عنوان اسپانسر جشنواره رنگ موسیقی یاد کرد و گفت: جشنواره‌های مستقل نیاز به تأمین مالی دارند و یکی از دلایل ادامه دار نبودن جشنواره های مستقل همین عدم تامین مالی است. دیروز با بانک اقتصاد نوین به نتیجه نهایی رسیدیم و این بانک ما را در پوشش هزینه‌های جنبی جشنواره و هزینه اجراها کمک خواهد کرد.

میرمحمدی تأکید کرد: در این برهه زمانی و وضعیت اقتصادی کشور حضور این بانک حضوری کاملا فرهنگی است و اصلا رنگ و بوی تبلیغاتی ندارد.