به گزارش هنرآنلاین ، دومین آلبوم مستقل کوارتت شهرزاد با نام "سوی دیگر" به آهنگسازی هوشیار خیام و تهیه‌کنندگی موسسه‌ فرهنگی – هنری بارانا در حالی منتشر می‌شود که مراسم رونمایی این اثر جمعه 20 اردیبهشت‌ در فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد.

در این مراسم هوشیار خیام درباره‌ قطعات این اثر توضیحاتی ارایه می‌دهد. علاوه بر آن، اعضای کوارتت شهرزاد، تینا جامه‌گرمی و یگانه حسینی‌‌نیا ویولون، لعیا اعتمادی ویولا و نگار نوراد ویولون‌سل قطعاتی از "سوی دیگر" را خواهند نواخت. در نسخه‌ی ضبط شده‌ اثر، نیلوفر سهی نوازندگی ویولا را بر عهده داشته است.

طرح جلد "سوی دیگر" یک نقاشی از مجموعه‌ی "سومیه" اثر پری‌یوش گنجی است.

هوشیار خیام درباره‌ی این اثر نوشته است: این آلبوم در ستایش زنانگی است. کیفیتی مجرد و ناب در سوی دیگرِ مفهومِ مجرد "مردانگی". اعتقاد دارم کیفیت زنانگی جنسیت نمی‌شناسد، آشنای تمام زندگان است. آشنای تمامِ انسان‌ها چه زن و چه مرد. از دیدگاه موسیقی "سوی دیگر" آونگی است بین شرق و غرب. آونگی بین موسیقی مسبوق سازهای زهی و جهانی صوتی از هارمونیک‌ها و آرتیکولاسیون‌هایی یادآور موسیقی الکترونیک. آواهای کولی، ایقاعات و مترهای دوار موسیقی شرق، ربع پرده‌ها و میکروتُن‌ها، تاثیرات موسیقی‌های بالکان و آسیای دور و میانه، پهنه‌ گسترده‌ موسیقی خاورمیانه و تاثیرات دیگر، تکنیک‌ها و گویش‌های متفاوت زهی و تمپوی نهایت کند و نهایت تند، این قطعه را به یکی از کوارتت‌‌های دشوار زهی بدل کرده است.

سال گذشته، کوارتت شهرزاد در کنسرت خود در تالار رودکی بخش‌هایی از این اثر را اجرا کرد. این کوارتت پیش از این آلبوم "شهرزاد" را با آثاری از "شهرداد روحانی" منتشر کرده بود.

حضور در این مراسم که ساعت 16 بیستم اردیبهشت در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود،‌ برای عموم آزاد است.