سرویس موسیقی هنرآنلاین: ابراهیم لطفی آهنگساز و رهبر ارکستر، نوازندگان سازهای زهی را روز نهم اسفندماه در شهر شیراز روی صحنه می‌برد تا قطعات موسیقی جهانی را اجرا کنند.

ابراهیم لطفی سال ۷۵ "گروه کوارتت زهی تهران" که از گروه‌های موسیقی کلاسیک ایران است را بنیان نهاد و همچنین رهبری ارکستر زهی فرهنگسرای نیاوران را در چندین سال مداوم برعهده داشت و آثاری از موسیقیدانان بزرگ جهان را اجرا کرد.

این ارکستر مدتی تعطیل شده و سپس از تابستان امسال با نوازندگان باسابقه و جوان سازهای زهی مجددا  فعالیت خود را با تغییر نام از کوارتت زهی تهران به ارکستر زهی آرکو آغاز کرد.

 اولین اجرا این ارکستر بعد از افتتاح مجدد روز 21 دی‌ماه در تالار رودکی برگزار شد و سپس این ارکستر در دومین روز از سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر اجرای خود راروی صحنه برد. حالا گروه کوارتت زهی آرکو تور کنسرت شهرستان خود را با اجرا در شهر شیراز از روز 9 اسفندماه ادامه خواهد داد.

 در این کنسرت رپرتواری با محوریت آثار دوره باروک شامل قطعاتی از جرج فردریک هندل، توماس آلبینونی، هنری پرسل، یوهان سباستین باخ، آرکانجلو کورلی و یوهان پاخلبل برای مخاطبان ارائه خواهد شد.

این قطعات در یک روند ملایم در چند خط موسیقی، کلیدهای سازهای نوازندگان را به چالش های میزان‌های پارتیتور، دعوت خواهد کرد.

لطفی از جمله هنرمندان شاخص حوزه موسیقی است. این هنرمند که از نگاه تعدادی هنرمندان به خلوت گزیده موسیقی کلاسیک کشورمان شهرت دارد، برای تحصیل در موسیقی و رشته نوازندگی ویولن وارد هنرستان عالی موسیقی شد و نزد ماریکو مانوکیان و ابوالقاسم طالب زاده نواختن ویلون را آموخت، سپس تا کارشناسی ارشد موسیقی در دانشکده موسیقی دانشگاه هنر ادامه تحصیل داد. این هنرمند از ۱۶ سالگی برای نواختن ویولن وارد ارکستر سمفونیک تهران و صدا و سیما شد و با ارکسترهای موسیقی گوناگونی همکاری و سپس به تدریس در هنرستان‌های موسیقی، دانشکده موسیقی دانشگاه هنر و دپارتمان موسیقی دانشگاه تهران پرداخت.

در کنسرت پیش رو کوارتت زهی آرکو با رهبر و مدیریت هنری ابراهیم لطفی و کنسرت مایستری علی جعفری‌پویان به صحنه خواهد رفت.