سرویس موسیقی هنرآنلاین: مهربانو توفیق مهربانو توفیق نوازنده سه‌تار و موسیقی‌دان پیشکسوت و عضو هیئت علمی رشته موسیقی ایرانی در خصوص فعالیت‌های این روزهایش توضیح داد: کم کار نیستم و در حال حاضر در هنرستان موسیقی دختران تدریس می‌کنم.

او درباره مهجور بودن موسیقی بانوان گفت: بانوان ما عقب نکشیده‌اند و در حال تلاش هستند اما مسئله‌ای که وجود دارد، دیدگاه اجتماع به فعالیت موسیقیایی بانوان است. اگر دید خوبی باشد، مسیرها هموارتر می‌شود. اما این روزها شاهد هستیم که حتی ساز نشان داده نمی‌شود، با این حساب وضعیت بانوان نوازنده مشخص است.

او ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر دو هنرستان موسیقی، یکی دخترانه و دیگری پسرانه، داریم و در آن موسیقی آکادمیک تدریس می‌شود. به نسبت می‌توانیم بگوییم وضعیت بد نیست.

توفیق گفت متأسفانه دانشگاه‌ها و هنرستان‌ها ارتباط پیوسته‌ای ندارند و اشاره کرد: دانشجویان از نقاط مختلف به دانشگاه می‌روند و دانشگاه نمی‌تواند دنباله هنرستان موسیقی قرار بگیرد. دانشگاه برگشت می‌کند و از پایه شروع می‌کند، این موضوع باعث سرخوردگی کسانی می‌شود که چندین سال در هنرستان‌ها به موسیقی می‌پردازند.

این هنرمند درباره بانوان بازیگری که به خوانندگی و موسیقی روی می‌آورند، گفت: ما درجایی زندگی می‌کنیم که موظف هستیم محدودیت‌های موجود را بپذیریم. حوزه‌های تک جنسیتی به دلیل این‌که از تعامل دو جنس بهره نمی‌برند به‌سختی می‌توانند پیشرفت کنند. تعامل کمک می‌کند کار بهتر پیش برود، دیده شود و پیشرفت کند. ساعت‌های اجرای اختصاصی بانوان ساعت‌های مناسبی نیست.