سرویس مد و لباس هنرآنلاین: برند مجموعه گره‌های ذهنی یا تداعیات کارکردی، احساسی، عقلی و مزیت‌هایی است که ذهن بازار هدف را اشغال نموده‌است. تداعی معانی پیوند دادن تصاویر و نشانه‌ها با برند یا مزایا و فواید یک برند است. این مزایا یا فواید برند است که مبنای تصمیم‌گیری برای خرید آن واقع خواهد شد.

استیون پاول جابز معروف به استیو جابز زاده ۲۴ فوریه ۱۹۵۵ در سان‌فرانسیسکو، کارآفرین، مخترع، بنیان‌گذار و مدیر ارشد اجرایی شرکت رایانه‌ای اپل و یکی از چهره‌های پیشرو در صنعت رایانه بود. در سال ۱۹۷۶، جابز ۲۱ساله به‌همراه دوستش استیو وزنیاک ۲۶ساله، شرکت اپل را تأسیس کردند.

جابز در نهایت بر اثر عوارض ناشی از سرطان لوزالمعده، در تاریخ چهارشنبه ۵ اکتبر ۲۰۱۱ در سن ۵۶ سالگی درگذشت.

اما نکته جالب توجه در باب طرح این مقدمه: اپل هیچ گونه ثبت قانونی روی نام استیو جابز انجام نداده بود.

8562236218151362062417644129731552326089

باورش کمی سخت به نظر می‌رسد اما این نظریه صحت دارد و آن را  وینچنزو و گیاکامو، دو برادر ایتالیایی تبار به اثبات رساندند.

این دو برادر پس از سال‌ها کار در برندهای بزرگ لباس، تصمیم گرفته بودند شرکتی برای خودشان تاسیس کنند و در نهایت اسم "استیو جابز" را برای برند لباس خود انتخاب کردند.

دعوای بین این دو برادر ایتالیایی از سال ۲۰۱۲ شروع شده است. این دو برادر متوجه شدند که اپل اسم "استیو جابز" را ثبت نکرده است. همانطور که انتظار می‌رفت، اپل از این دو برادر شکایت کرد. اپل با اشاره به لوگوی شرکت استیو جابز، که یک حرف J است که سمت راست آن گاز زده شده و بالای آن هم یک برگ شبیه به لوگوی اپل دارد، شکایت خود را پیش برده بود. دادگاه به این نتیجه رسیده است که چون حرف J خوردنی نیست، در نتیجه تقلیدی از روی لوگوی اپل صورت نگرفته است و مشکلی در استفاده از این برند و لوگو وجود ندارد.

c95c5977-8bc2-441b-9136-d1a1afd21a1e

و به این ترتیب دادگاه رای را به براداران بارباتو داد و علامت تجاری آنها را تایید کرد.

آنها در مصاحبه‌ای با Business Insider Italia هدف خود را از انتخاب نام تجاری استیو جابز، احتمال ورود خود به دنیای الکترونیک اعلام کردند؛ هرچند فعلا برنامه‌ای برای این کار ندارند ولی به نطر آنها خیلی جالب خواهد بود اگر روزی موبایل‌های برند استیو جابز با آیفون‌های ساخته استیو جابز رقابت کنند.