سرویس سینمایی هنرآنلاین: مراسم جوایز اسکار دوشنبه صبح به وقت ایران در دالبی تیه‌تر در لس آنجلس برگزار شد و برخلاف انتظار فیلم "مهتاب" (Moonlight) به کارگردانی بری جنکینز، جایزه اسکار بهترین فیلم را به خود اختصاص داد.

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی در حالی جایزه اصلی اسکار را به "مهتاب" اعطا کرد که خیلی‌ها پیش‌بینی کرده بودند این جایزه به موزیکال "لا لا لند" به کارگردانی دامین شازل می‌رسد.

"مهتاب" برای دریافت جایزه بجز "لا لا لند"، فیلم‌های "رسیدن"، "حصارها"، "هکساو ریج"، "اگر از آسمان سنگ هم ببارد"، "شخصیت‌های پنهان"، "شیر" و "منچستر بای د سی" را به عنوان رقیب، پیش روی خود داشت.

"مهتاب" زندگی یک مرد جوان سیاه‌پوست و فقیر را از کودکی تا بزرگسالی در محله‌ای خشن در میامی در فلوریدا دنبال می‌کند. این فیلم یکی از مدعیان قوی فصل جوایز سینمایی بود و در این مدت جوایز بسیاری دریافت کرد، از جمله روز گذشته که در سی و دومین جوایز سالانه اسپیریت برنده شش جایزه از جمله جوایز بهترین فیلم بلند داستانی و بهترین کارگردان شد.

"مهتاب" بجز جایزه اسکار بهترین فیلم در دو بخش بهترین فیلمنامه اقتباسی (بری جنکینز) و بهترین بازیگر مرد مکمل (ماهرشالا علی) هم برنده شد.