سرویس سینمایی هنر آنلاین: کوروش سلیمانی بازیگر تئاتر و تلویزیون درباره فعالیت‌های اخیر خود به هنر آنلاین گفت: به‌تازگی تئاتر "فاوست مثبت" به کارگردانی میلاد اکبر نژاد را در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه بردیم که تجربه خوبی برایم بود. معمولاً کاری را انتخاب می‌کنم که چیزهایی برای آموختن و تجربه کردن در خود داشته باشد تا من را به جلو ببرد. این نقش نیز به دلیل تفکر برانگیزی و حضور خود دوستان تجربه خوبی بود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر درگیر حضور در فاز سوم سریال "سرزمین کهن" به کارگردانی کمال تبریزی هستم و به دلیل تداخلی که وجود داشت سرکار دیگری نبودم و این امکان را هم نداشتم.

کوروش سلیمانی در سرزمین کهن

این بازیگر سینما درباره نقش خود در این سریال بیان کرد: در این سریال نقش یک روحانی را بازی می‌کنم که نسبت به آنچه تاکنون بازی کرده‌ام، متفاوت است. کارکردن با گروه حرفه‌ای این سریال اتفاق خوبی برایم بوده است. در سرزمین کهن، نقش سید حشمت رادارم که نزدیک روزهای انقلاب نقش پررنگی دارد و از دوستان نزدیک رهی است و در فضای انقلاب فعالیت می‌کند.

سلیمانی درباره ایفای این نقش اظهار کرد: عمدتاً نقش روحانی در سینما و تلویزیون بازی نکردم، اما در تئاتر در سال 92 یک‌بار این تجربه را داشتم. اساساً بازی کردن در نقش روحانی هم جذاب است و هم سخت. تست گریمی که روی صورتم انجام شد خیلی خوب جواب داد و خودم هم تلاش کردم شخصیت سید حشمت باورپذیر باشد.

وی درباره سایر فعالیت‌های خود نیز گفت: هم‌زمان حضور در تئاتر و فیلمبرداری سریال "سرزمین کهن" مانع شد در پیشنهاد‌های سینمایی خوبی که داشتم حضور پیدا کنم و به دلیل اهمیت و کیفیت سریال فکر می‌کنم این اتفاق طبیعی است و اگر در زمان دیگری بود قطعاً این کار را انجام نمی‌دادم. از سوی دیگر به‌زودی در سریالی برای شبکه دو سیما به کارگردانی رضا بهشتی حضور خواهم داشت که فعلاً عنوان آن "هیچ‌کس" است، ولی احتمالاً تغییر عنوان خواهد یافت. همچنین در آینده نزدیک یک نمایش به روی صحنه می‌برم که نوشته پیتر شفر است به ترجمه علی منصوری که در تالار مولوی به روی صحنه می‌رود. در این نمایش بچه‌های گروه بیستون من را همراهی خواهند کرد که تجربه قبلی با همین گروه تجربه خوبی را برایم رقم زد. این نمایش بسیار شیرین است و مرتبط با فضای ارتباطات انسان‌ها و بخصوص زوج‌های جوان است. از بهمن‌ماه تمرینات این نمایش را آغاز می‌کنیم و فکر می‌کنم اوایل سال آینده به روی صحنه برود. عنوان نمایش در نسخه چاپی آن "چشم عمومی " است ولی قطعاً عنوان نمایش تغییر خواهد یافت.

سلیمانی همچنین به دلایل حضور کمرنگ خود در سینما اشاره کرد و گفت: چند سالی است به دلیل کم‌توجهی فیلمسازان به دایره وسیع بازیگران پیشنهاد درخوری از سوی سینما نداشتم. همانند سایر دوستانم که در این عرصه روزی مشغول کار بودند و امروز فعال نیستند، اما ما عقب نمی‌نشینیم و این‌قدر تلاش می‌کنیم تا بهتر و بهتر شویم و علی‌رغم حواشی که در انتخاب بازیگر وجود دارد فیلمسازان دیگر نتوانند به‌سادگی از کنار اسم ما بگذرند.