سرویس سینمایی هنرآنلاین: سریال پربازیگر "هشتگ خاله سوسکه" که در سکوت خبری کلید خورد، از دو هفته آینده توسط موسسه سرو رسانه پارسیان، در 15 قسمت به شبکه نمایش خانگی خواهد آمد.

 در خلاصه داستان "هشتگ خاله سوسکه" آمده است: شهر افسانه‌ها توسط دیو بزرگ دچار طلسم تکرار می‌شود، این در حالی است که شب هزار و یکم شهرزاد قصه گو به صبح رسیده و قرار است به دستور حاکم بزرگ جشن عروسی خاله سوسکه و آقا موشه برگزار شود اما... بهاره کیان افشار، امیر حسین رستمی، ارژنگ امیر فضلی، الناز حبیبی، امیر کربلایی زاده، شهین تسلیمی، لاله صبوری، صفر کشکولی، بهزاد رحیم خانی، نیلوفر رجایی فر، محمد مسلمی؛ با هنرمندی لیلا بلوکات، سعید امیر سلیمانی و الهام حمیدی ترکیب بازیگران اصلی این مجموعه موزیکال را تشکیل می‌دهند.

هشتگ خاله سوسکه

 محمد مسلمی کارگردان این سریال در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین گفت: همواره جای افسانه‌های کهن ایرانی در برنامه‌های کودک خالی بود. این در حالی است که در تمام کشورها افسانه‌هایشان را به شکل انیمیشن، سریال، تئاتر و ... تولید می‌کنند و در سطح وسیع آن را توزیع می‌کنند که گاهی حتی فرزندان ما نیز به آن سمت گرایش یافته و تحت تاثیر آن‌ها قرار می‌گیرند.

این کارگردان درباره افسانه‌هایی که در این سریال به آن‌ها پرداخت شده است اظهار کرد: ما تمام کاراکترها را در این افسانه داریم. از حسن کچل و چهل گیس تا شهرزاد قصه گو و خاله سوسکه به نوعی در این اثر دیده می‌شوند. یک قصه واحد است و هر کدام از این کاراکترها نیز قصه خود را روایت می‌کنند. هدف من این بود که بچه‌ها این اثر را ببینند و از دیدن آن لذت ببرند. البته که مخاطب هدف ما خانواده بود چرا که در کشور ما همه افراد خانواده در کنار هم فیلم می‌بینند بنابراین تلاش کردیم علاوه بر کودکان، پدرها و مادرها نیز از دیدن آن لذت ببرند.

هشتگ خاله سوسکه

وی افزود: از آنجایی که نسل امروز نسلی مرتبط با انواع رسانه‌هاست، در نتیجه کاراکترهای ما نیز به روز هستند. با استفاده از تمی ساده و موزیکال سعی کردیم کاراکترها را در عصر امروز نشان دهیم تا بچه‌ها آن را دنبال کنند. به نظرم حتی اگر برنامه‌ای بتواند مخاطب را از پای ماهواره دور کند، قدم موفقی است. ما از این حجم بازیگر حرفه‌ای در سینمای خانگی بهره گرفتیم و تلاش کردیم تا آنچه را که خودمان دوست داریم تولید کنیم تا مخاطب نیز آن کار را دوست داشته باشد.

مسلمی همچنین درباره دلایل ساخت چنین اثری برای شبکه نمایش خانگی عنوان کرد: زمانی که در تلویزیون به کار کودک اهمیت داده نمی‌شود و اسپانسرها و تبلیغات حرف اول را می‌زنند احساس کردم شبکه نمایش خانگی بستر خوبی است تا کار خوبی انجام شود. ما 100 روز ضبط کارمان به طول انجامید و بسیار حرفه‌ای کار شد و صرفا به این دلیل که کار کودک است کم کاری نکردیم.

وی در ادامه درباره نوع گریم کاراکترها نیز توضیح داد: نوید فرح مرزی طراح گریم، صحنه و لباس کار است و تلاش کرد یک نگاه فانتزی به کاراکترها داشته باشد که علاوه بر این که رنگ در اثر دیده می‌شود اما از ماسک استفاده نشود. در واقع سعی کردیم همه چیز رئال باشد و از المان‌ها برای نشان دادن کاراکترها استفاده کردیم. تقریبا نمونه آن را در آثار سینمایی کودک نداریم و تلاش شد تا فضایی به لحاظ فنی و هنری طراحی شود تا کودکان از دیدن آن لذت ببرند.

هشتگ خاله سوسکه

این کارگردان در پاسخ به این سوال که آیا خانواده‌ها برای دیدن این دست آثار هزینه می‌کنند، گفت: با توجه به این که خانواده همواره نگاهش به کودک است و با توجه به برنامه‌هایی که در تلویزیون ساخته می‌شوند، اگر کار خوبی ساخته شود، مخاطب برای دیدن آن هزینه می‌کند. از آنجا که در تلویزیون ممنوعیت‌ها بیشتر است، فضا برای نمایش در شبکه نمایش خانگی بازتر است و می‌توان راحت‌تر کار کرد. به دلیل فقری که در آثار تلویزیونی هست مخاطب از این دست آثار استقبال می‌کند و به جای آثار خارجی از افسانه‌های داخلی و آثار داخلی بهره می‌گیرند. دوست دارم آثار و تولیدات داخلی مورد توجه خانواده‌های ایرانی واقع شود. ما در سریال‌های هفتگی شاهد این استقبال بودیم امیدوارم که در کار کودک نیز این اتفاق رخ دهد. باید در حوزه‌های مختلف فرهنگی آثار هدفمند و با ارزشی تولید شوند تا بتوانند جایگاه خودشان را در میان خانواده‌ها باز کرده و در سبد فرهنگی خانوار ایرانی نیز این آثار قرار گیرند.