سرویس معماری هنر آنلاین: جامعه مهندسان معمار ایرانی اولین مجمع عمومی و انتخابات هیئت دبیران سال 93 خود را پس از سال‌ها تعلیق تشکل مستقل و صنفی و پس از برطرف کردن مشکلات و موانع، دیروز در خانه هنرمندان ایران برگزار کرد.

جامعه مهندسان ایران پس از انتخابات و شمارش آرا، اعضای هیئت دبیران را به این شرح اعلام کرد.

حمیدرضا ناصر نصیر با 229 رای ، شهاب کاتوزیان با 204 رای، پرشیا قره‌گوزلو با 183 رای، ایرج کلانتری با 177 رای، کاوه بذرافکن با 170 رای، فرامرز پارسی با 167 رای، سید محمد بهشتی با 165 رای، مهرداد زوراه محمدی با 155 رای و سام تهرانچی با 143 رای به ترتیب نفر اول تا نهم هیئت دبیران را تشکیل می‌دهند.

اعضاء علی البدل هیئت دبیران جامعه مهندسان ایران نیز الهام رضوی با 133 رای، ترانه یلدا با 104 رای و انوشه منصوری با 102 رای معرفی شدند.

نتیجه انتخابات در بخش بازرسان نیز بدین شرح اعلام شد.

بهرام کلانتری با 170 رای، کاوه فولادی نسب با 151 رای، نشید نبیان با 137 رای و همچنین عضو علی البدل هیئت بازرسان نیز شیوا آراسته با 87 رای اعلام شد.

اسامی زیر معرفی نفر اول تا نهم کاندیاتورها و اعضای هیئت دبیران جامعه مهندسان معمار ایران است که به ترتیب کسب بیشترین آرا انتخاب و برگزیده شدند.

حمیدرضا ناصر نصیر کاندید دبیر انجمن فرهنگی با اکثریت آرا. وی متولد سال 1345 و دانش آموخته معماری از دانشگاه تهران است. در طول فعالیت حرفه‌ای خود با شرکت‌های مختلف مهندسان مشاور همکاری داشته و طی 15 سال گذشته به عنوان استاد مدعو در دانشگاه‌های متعدد به تدریس پرداخته است. علاوه بر عضویت ادواری در شورای مشاوران علمی و هیئت‌های تحریریه نشریات تخصصی معماری، مقالات متعددی را در این مجلات و دیگر نشریات منتشر نموده است. وی افزون بر ایفای نقش به عنوان بازرس دوره موسس جامعه مهندسان معمار ایران، در تاسیس یا راهبری مجموعه‌ها و نهادهایی نظیر کارگاه معماری کودکان، خانه فیلم معمار، موسسه تهران، کانون مهندسان معمار دانشگاه تهران و... مشارکت داشته است.

شهاب کاتوزیان کاندید دبیر شورای عالی معماری، متولد 1323 و دارای مدرک دکترا در رشته معماری از دانشگاه هنرهای زیبا دانشگاه تهران و استاد مدعو دانشکده معماری دانشگاه رم است. طراحی و نظارت بر اجرای بناهای مسکونی و عمومی در ایران و ایتالیا برنده جوایز اول مسابقات معماری در داخل و خارج از کشور، از جمله ساختمان مرکزی شرکت سهامی بیمه ایران در تهران و مجموعه اداری و نمایشگاهی تولید گل در شهر سن رمو ایتالیا، نشر مقالات و آثار در مجلات تخصصی داخلی و خارجی در کارنامه وی جای دارد.

پرشیا قره گوزلو کاندید دبیر خزانه داری، متولد 1353 دارای مدرک کارشناسی ارشد معماری دانشکده هنر و معماری واحد تهران مرکز دانشگاه آزاد اسلامی. نایب رییس هیئت مدیره موسسه تهران، مطالعات کلانشهر و مدرس معماری دانشکده هنر و معماری واحد تهران مرکز است. در چهار چوب فعالیت‌های حرفه‌ای موسس و مدیرعامل دفتر معماری فراگرد و در سالیان اخیر طراح و مجری پروژه‌های گوناگون بوده است.

ایرج کلانتری کاندید دبیر اولی، متولد 1316 و دانش آموخته معماری از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران. وی عضو موسس و رییس هیئت مدیره مهندسین مشاور باوند، عضو شورای تخصصی شهرداری تهران، رییس هیئت اجرایی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی مهندسی کشور، عضو هیئت مدیره انجمن صنفی مهندسان مشاور معمار و شهرساز، عضو شورای عالی خانه هنرمندان ایران، نماینده وزارت کشور در کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و کمیته بررسی و تجدید نظر در قانون نوسازی و عمران شهری، عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران و عضو هیئت امنا انجمن مفاخر معماری ایران است.

کاوه بذرافکن کاندید دبیر دانشجویی، متولد 1355 معمار، منتقد و مدرس معماری از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی و علوم تحقیقات. وی انتشار مقالات و ترجمه کتب در زمینه روش‌های طراحی را در کارنامه خود دارد. فرامرز پارسی کاندید دبیر هیئت امناء، متولد 1342 دارای مدرک کارشناسی ارشد معماری از دانشگاه علم و صنعت. مهمترین فعالیت‌های او در زمینه مطالعه و پژوهش در معماری تاریخی ایران بوده و در این زمینه مقالات متعددی نوشته است و بیشتر فعالیت‌های حرفه‌ای خود را معطوف به مرمت آثار تاریخی همچون مرمت مجلس شورای ملی، مسجد سپهسالار و ساختمان شهربانی تهران نموده است. از سال 1373 تاکنون در دانشگاه‌های آزاد تهران و تبریز و دانشگاه علم و صنعت تدریس نموده و در سال 1378 به همراه دکتر بهروز منصوری مهندسین مشاور عمارت خورشید را تاسیس کرد.

فرامرز پارسی کاندید دبیر هیئت امناء، متولد 1342 دارای مدرک کارشناسی ارشد معماری از دانشگاه علم و صنعت. مهمترین فعالیت‌های او در زمینه مطالعه و پژوهش در معماری تاریخی ایران بوده و در این زمینه مقالات متعددی نوشته است و بیشتر فعالیت‌های حرفه‌ای خود را معطوف به مرمت آثار تاریخی همچون مرمت مجلس شورای ملی، مسجد سپهسالار و ساختمان شهربانی تهران نموده است. از سال 1373 تاکنون در دانشگاه‌های آزاد تهران و تبریز و دانشگاه علم و صنعت تدریس نموده و در سال 1378 به همراه دکتر بهروز منصوری مهندسین مشاور عمارت خورشید را تاسیس کرد.

سید محمدبهشتی رییس ایکوم ایران، متولد 1330، کارشناس ارشد مهندسی معماری از دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه شهید بهشتی و عضو پیوسته فرهنگستان هنر است. وی رییس سابق سازمان میراث فرهنگی و مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی و مشاور ارشد سازمان میراث فرهنگی بوده است. همچنین مدتی معاونت فرهنگ و ارشاد اسلامی را به عهده داشت.

مهرداد زوراه محمدی کاندید دبیر انجمن اجتماعی، متولد 1355 و کارشناس ارشد معماری از دانشگاه علم و صنعت، ام. بی. ای از دانشگاه تهران. عضو اتاق فکر شورای عالی معماری و شهرسازی شهرداری تهران و عضو کمیته مشورتی مسابقات معماری وزارت راه و شهرسازی بوده و با حدود 15 سال سابقه فعالیت حرفه‌ای در شرکت‌های مهندسین مشاور در سمت‌های مدیرتی فنی و حقوقی، سابقه تدریس در دانشگاه‌های آزاد و سراسری، همکاری با نشریات گوناگون و برگزاری همایش‌های تخصصی معماری و به واسطه نگرش تخصصی در حوزه برنامه‌ریزی معماری و امکان سنجی پروژه‌های مختلف، دارای ارتباطات گسترده و تعاملات اجتماعی و حرفه‌ای با نهادهای تصممیم سازی سازمان‌های کارفرمایی و شبکه اجتماعی متخصص معماری است.

سام تهرانچی کاندید دبیرانجمن صنفی، متولد 1349، کار حرفه‌ای خود را از سال 1379 با تاسیس شرکت هسته طراحی فضای چهارم به صورت مستقل آغاز کرد. وی فارغ التحصیل رشته معماری و شهرسازی از دانشگاه شهید بهشتی در مقطع کارشناسی ارشد است و از آغاز با دغدغه تاثیرگذاری در معماری ایران و ایجاد جریانی نوین، فعالیت‌های خود را در زمینه طراحی معماری و شهر سازی در مقیاس‌های مختلف در این رشته ادامه داده است. ایجاد معماری با اصالت، منطقی و منطبق با ضوابط و استانداردهای معماری و اصول فنی از اهداف اصلی او به شمار می‌رود.

گزارش تصویری مرتبط

انتهای پیام/