سرویس معماری هنر آنلاین: سیزدهمین کتاب از مجموعه کتاب‌های کمیته پژوهش توسعه شهری در گروه شهرسازی از سوی انتشارات جامعه مهندسان مشاور ایران با عنوان "تحولات طرح‌ریزی شهری ایران در دوران معاصر" نوشته مهندس بهرام فریور صدری به بازار کتاب عرضه شد. جلد دوم این کتاب نیز با عنوان" حقوق مالکیت و توسعه شهری" از سوی جامعه مهندسان مشاور ایران به زودی منتشر خواهد شد.

در این کتاب تحولات شهرسازی ایران از اوائل دهه 1340 شمسی بررسی شده است. این کتاب با نگاهی به تشکیل دولت مدرن و حکومت های محلی در ایران پس از انقلاب مشروطه که منجر به تشکیل شهرداری‌ها و انجمن‌های ایالتی و ولایتی شد، شکل‌گیری دفتر امور طرح ریزی شهری به عنوان هسته اصلی تحولات در شهر سازی کشور و همچنین تهیه طرح های هادی، جامعه و تفصیلی شهرها تشریح شده است. نویسنده در این کتاب به بازنگری در دیدگاه اولیه ، شامل سه تجربه بازنگری طرح تفصیلی در شهر های کرمان، اصفهان و تهران پرداخته است.

در دو بخش پایانی کتاب نیز تحولات طراحی شهری و آماده‌سازی زمین، و نیز مطالعات راهبردی و طرح های توسعه شهرهای جدید در ایران بررسی شده اند.

مهمترین ویژگی این کتاب که ارزش منحصر به فردی به این آن می بخشد، در بیان تاریخی و تحلیلی تحولات شهر سازی کشور از نگاه یک کنشگر فعال است که در تمام عرصه های عملی و فکری آن حضوری جدی داشته است.

کتاب "تحولات طرح‌ریزی شهری ایران در دوران معاصر" پنجشنبه 29 آبان ساعت 16 در محل جامعه مهندسان مشاور ایران رونمایی می شود.

علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی ولنجک، خیابان بیست و ششم بلوار دانشجو، نبش گلریزان، شماره 25 مراجعه کنند.

انتهای پیام/