سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: "مردی به نام اُوه" عنوان رمانی است از فردریک بکمن که توسط فرناز تیمورازف به زبان فارسی برگردانده و در نشر نون منتشر شده است. این کتاب اکنون پرفروش‌ترین رمان کشور سوئد است.

کتاب "مردی به‌نام اُوِه" تا امروز به بیش از ۳۰ زبان ترجمه و منتشر شده است و اکنون برای اولین بار با ترجمه فرناز تیمورازف وارد بازار کتاب ایران شده است.روزنامه "اشپیگل" درباره این رمان نوشته است "کسی که از این رمان خوشش نیاید، بهتر است اصلاً هیچ کتابی نخواند."

از دیگر آثار پرفروش بکمن می‌توان به "مادربزرگ سلام رساند و گفت متأسف است" و "بریت ماری اینجا بود" اشاره کرد.

"مردی به‌نام اُوِه" در ۳۷۶ صفحه و با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه در نشر نون منتشر شده است.

اما مجموعه داستان "پایکوبی" اثر محمد کشاورز در نشر چشمه منتشر شد. در این کتاب ۱۱ داستان کوتاه از این نویسنده خواهیم خواند.

بخشی از داستان "طعمه":" از شیب ماسه‌ای ساحل که کشیدند بالا، پشت سرشان شیون مرغان دریایی بلند شد. آن کوه مه که با سر زدن سپیده از دل دریا سر برآورده بود، داشت بال می‌گشود روی شهر و پیشاپیش آن ها کوچه و خانه‌ها را پر می کرد. و بندر شناور در مه ساکت و مرموز و هول‌آور می‌نمود. قصاب و پسرش با دست‌های زخمی مه را پس می‌زدند و سرگشته می‌دویدند. صدای خش خش آشنای بلندگوی مسجد مه را شکافت و پشت بندش موذن الله اکبر خواند.

قصاب اندیشید پیش از آن که مردم برخاسته برای نماز صبح آن دو را زخمی و سرگردان در کوچه ببینند، باید خودشان را با بندبند اذان صبح به خانه برسانند. ناگهان رو در روی شان از دل مه سگ سیاه بزرگی بیرون آمد که سر گاو را به دندان گرفته بود و می دوید. پابه پایش چند سگ دیگر با دهان خونی می‌دویدند. قصاب و پسرش وحشت زده پشت به دیوار چسباندند و گذر سگ‌های شناور در مه را نگاه کردند. اذان تمام شد. صدای موذن ادامه یافت." این کتاب در ۱۰۸ صفحه و با قیمت 8500 تومان منتشر شده است.

"اما چرخ بی‌آیین" عنوان کتابی است درباره ابوالقاسم عارف قزوینی اثر فرهود صفرزاده که در نشر فنجان منتشر شده است.

در پشت جلد این کتاب چنین می‌خوانیم: "زندگی عارف، تصویری سیاه با نوارهای سفید؛ آمیزه‌ای هنرمندی، عاشق‌پیشگی، سیاست‌ورزی و ناکامی. زندگی او جریان متناوبی بود از امیدواری و ناامیدی، شیفتگی و نفرت و روشنی و تیرگی که او را فرسود و از پای فکند. روح و جان او از ناسازگاری‌ها و تعارض‌ها در خود شکست و تن و کالبدش تاب این شکست را نیاورد. امیدواریم این کتاب، بازتابی بایسته از اثرات و ثمرات زندگی عارف باشد تا دریابیم روزگار با او چه کرد و او با روزگار!"

کتاب "چرخ بی‌آیین" در 221 صفحه و با قیمت 18 هزار و 500 تومان منتشر شده است.

و در آخر نخستین مجموعه شعر محمد علی موحد با عنوان "شاهد عهد شباب" در نشر کارنامه منتشر شده است.

این مجموعه در برگیرنده تمامی اشعار سروده شده توسط محمد علی موحد در خلال سال‌های ۱۳۲۹ تا ۱۳۳۹ است. موحد در این بازه زمانی به عنوان وکیل و نماینده شرکت ملی نفت ایران در مناطق جنوبی ایران در حال فعالیت بوده و اشعار خود را نیز به تناسب حس و حال و موقعیت آن سال‌ها سروده است. این دفتر شعر در دو بخش "شطیات" و "شطحیات" در دست انتشار قرار گرفته است. در بخش شطیات ۲۶ قطعه شعر و در بخش شطحیات نیز ۲۶ شعر قرار گرفته است که بسیاری از آنها تاریخ سرایش را نیز بر خود داراست.

این دفتر شعر نخستین دفتر شعری است که از محمد علی موحد منتشر می‌شود و تاپیش از این علاقه‌مندان به آثار وی بیشتر اشعار او را در برخی نشریات مطالعه کرده‌اند.