سرویس تجسمی هنرآنلاین : علی رشیدی رئیس انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران درباره همکاری این انجمن با هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: همکاری با انجمن‌ها در برگزاری چنین رویدادی به شکل مشارکت انجمن‌ها بسیار بهتر از آن است که ارشاد به تنهایی جشنواره‌های تجسمی را برگزار کند. همواره انجمن‌ها به شکل تخصصی‎تری می‌توانند جشنواره را برگزار کنند و به نظر می‌‎رسد سیاست دولت هم در همین راستا بوده است.

وی با بیان آنکه هنوز این در مورد این مشارکت ابهام‌هایی وجود دارد افزود: با وجود زمان اندک، و کمبود فرصت کافی برای سازماندهی مناسب این همکاری، امسال به عنوان اولین دوره تجربه‎ برگزاری جشنواره به این شکل از دوره‎های قبلی بهتر است و نمایشگاه تخصصی‎‌تر خواهد بود.

رئیس انجمن گرافیک ایران درباره نتایج این همکاری برای انجمن‎‌ها اظهار کرد: انجمن‎‌ها به فضا‌ها و رویدادهایی نیاز دارند تا حضور خود را تثبیت کنند؛ ابزار چنین امکانی برگزاری نمایشگاه‎هایی از این دست است. اگر این امکان در اختیار انجمن‎‌ها قرار گیرد هم شناخته‎‌تر خواهند شد و هم هنرمندان بیشتری برای عضویت در آن‌ها تمایل نشان خواهند داد.
پریسا تشکری عضو هیات‎مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک و دبیر بخش گرافیک جشنواره امسال فجر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره حضور انجمن گرافیک در جشنواره تجسمی فجر ۱۳۹۳ گفت: امسال پس از سال‎‌ها قرار شد انجمن‎‌ها در این جشنواره حضور داشته باشند که البته به دلیل آنکه این موضوع بسیار دیر به ما اعلام شد نتوانستیم آثار جدیدی برای فجر امسال داشته باشیم از این رو نمایشگاه امسال مروری بر پوسترهای ۱۶ طراح گرافیک اختصاص پیدا کرد.
وی با بیان اینکه نمایشگاه‌های جشنوارهٔ تجسمی فجر امسال بر اساس نمایش تجربه‌های توانمند شکل گرفته، اعلام کرد که در بخش گرافیک نیز پوسترهای جمعی از طراحان پیشکسوت به همراه طراحان جوان‌تر به نمایش در خواهد آمد و افزود: در این نمایشگاه ۱۶۰ پوستر از ۱۶ طراح گرافیک بر روی دیوار خواهد رفت و این مجموعه آثار در کتاب نمایشگاه امسال که ویژهٔ بخش گرافیک منتشر خواهد شد در دسترس علاقه‎مندان قرار خواهد گرفت.
تشکری دربارهٔ چگونگی شکل‌گیری این نمایشگاه گفت: ۱۶ طراح برای حضور در این نمایشگاه دعوت شدند و با وجود آنکه تلاش شد تمامی طراحان پوستر فعال متعلق به این دو دوره حضور داشته باشند، به دلیل زمان بسیار محدود و دسترسی نداشتن به همه آن‌ها و یا عدم تمایل شخصی‌ برخی از طراحان چند نام در این نمایشگاه نیست. بر این اساس، پوسترهای صادق بریرانی، نورالدین زرین‎کلک، عباس سارنج، قباد شیوا، مصطفی اسداللهی، مرحوم مرتضی ممیز، فرشید مثقالی، ابراهیم حقیقی، کوروش پارسانژاد، علی خورشیدپور، مهران زمانی، بیژن صیفوری، کیانوش غریب‎پور، فرزاد ادیبی، ساعد مشکی و علی‎رضا مصطفی‌‏زاده در بخش گرافیک هفتمین جشنواره تجسمی فجر به نمایش گذاشته خواهد شد.
انتهای پیام/