غلامعلی مکتبی در گفت وگو با خبرنگار تجسمی هنرآنلاین درباره نشان عالی هنری که دریافت خواهد کرد گفت: اهدا و دریافت نشان عالی هنری اتفاق بسیار فرخنده‌ای در عرصه هنر است و این نشان می‌دهد که ما به هنرمندان‌مان توجه ویژه داریم و آنها را فراموش نکرده‌ایم.

او افزود: اهدای این نشان موجب تشویق هنرمندان جوان می‌شود چون متوجه می شوند که کارها و تلاش هایشان بی اجر نمی‌ماند و حتما روزی نیز قدر آنها نیز دانسته می‌شود.

مکتبی با بیان این مطلب که پیش از این مردم به او بارها نشان عالی و تندیس داده‌اند گفت: حتی اگر دولت از من و همکاران من تجلیل نمی‌کرد، اتفاقی برای ما نمی‌افتاد چون ما سالهاست که مشغول کار هستیم و مردم نیز قدر ما را می‌دانند. در واقع من و هم‌نسلان من آن قدر غرق کارمان شده‌ایم که اگر تشویق هم نشویم باز به کار خودمان ادامه می‌دهیم، اما چنین تشویق‌هایی در هر سنی که باشید باز هم برای شما امیدبخش خواهد بود و باید چنیین انگیزه‌هایی را در جامعه افزایش دهیم.

به گفته مکتبی یک هنرمند عاشق زیبایی و شناختن خداوند است و زمانی که در کارش غرق می‌شود در واقع خداوند جلوه‌هایی از زیبایی را به او هدیه می‌کند و به هنرمند این امکان را می‌دهد که به مردم خدمت کند.

او افزود: من به عنوان یک هنرمند تقدیر در هر سطحی را می‌پسندم و باید دولت مردان توجه ویژه‌ای به هنرمندان بکنند و این توجه معطوف به افراد خاصی نباشد و هنرمندان بیشتری را تحت الشعاع قرار دهد. در حال حاضر ما هنرمندان پیشکسوت بسیاری داریم که در تنهایی و انزوا زندگی می‌کنند و فراموش شده‌اند، امیدوارم در ایام برگزاری جشنواره‌هایی چون تجسمی فجر امکانی فراهم شود که به این قشر از هنرمندان توجه ویژه‌ای شود.

مکتبی در ادامه درباره اهمیت جشنواره تجسمی فجر گفت: برگزاری هر جشنواره‌ای که کمک کند فضایی برای گفت‌وگو هنر در جامعه فراهم شود اتفاق خوبی است و من هنرمند از آن استقبال می‌کنم، چرا که هر چقدر هنر در کشورمان گسترده‌تر شود، جامعه تلطیف‌تر می‌شود و امیدوارم جشنواره تجسمی فجر هم با توجه به گستردگی که در سطح کشور دارد بتواند سهم قابل توجه‌ای در این امر داشته باشد.

غلامعلی مکتبی؛متولد 1313 اهواز،کارشناسی رشته نقاشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، او به مدت 6 سال نیز در مدرسه عالی هنرهای زیبای پاریس در رشته نقاشی تحصیل کرده است. تدریس نقاشی و تصویرگری در دانشگاه‌های تهران، همکاری با انتشارات فرانکلین و سازمان کتاب‌های درسی، کارشناس تصویرگری در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کتاب‌های درسی، تصویرگری در نشریات پیک و رشد کودک نوآموز، دانش‌آموز، نوجوان و جوان، نقاشی و تصویرگری نزدیک به 50 کتاب برای کودکان و نوجوانان، شعر و داستان و داوری چندین جشنواره داخلی تصویرگریاز جمله سوابق اوست.

مکتبی در کارنامه هنری خود دیپلم افتخار از دوسالانه تصویرگری براتیسلاوا (BIB)، لوح تقدیر ویژه چهارمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان، جایزه بهترین تصویرگری کتاب کودک پنجمین جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان، جایزه بهترین کتاب هفتمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان، لوح تقدیر چهارمین نمایشگاه بین المللی، آثار تصویرگران کتاب کودک، لوح تقدیر نمایشگاه تصویرگری براتیسلاوا (2003)، تقدیر انجمن تصویرگران کتاب کودک، تقدیر شهرداری تهران برای فعالیت در حوزه کودک و نوجوان، جایزه ویژه هیأت داوران ششمین دوسالانه تصویرگری تهران را داراست.

انتهای پیام/320