به گزارش هنرآنلاین و به نقل از روابط عمومی فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران، مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران در پیامی موفقیت گروه آوازی سونات را در بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر تبریک گفت. در پیام حجت الاسلام دکتر عباسعلی ابراهیمی امده است:

بار دیگر هنرمندران مازندران در عرصه ای دیگر خوش درخشیدند. مهد فرهنگ وهنر کشور این بار در بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر توانمندی های دیگری رارو کرد تا همزمان با سی و پنجمین بهار انقلاب فصل دیگری برای فرهنگ و هنر مازندران گشوده شود.

اینجانب موفقیت فرزندان هنرمند مازندرانی در گروه آوازی سونات که افتخار آفریدند را تبریک گفته و از درگاه ایزد منان موفقیت و سربلندی روز افزون هنرمندان بزرگوار استان را طلب مینمایم." آینده درخشان سوناتی‌ها

در اختتامیه جشنواره بیست و نهم موسیقی فجر که شامگاه پنج شنبه، اول اسفند ماه در تالار وحدت برگزار شد، بر اساس آرای هیات داوران، جایزه اول بخش آواز جمعی شامل تندیس زرین جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی 9 میلیون تومانی به گروه کر آوازی سونات تعلق گرفت.

گروه آوازی سونات در جشنواره بیست و هفتم موسیقی، نامزد دریافت تندیس این جشنواره شد و در جشنواره بیست و هشتم هم مقام سوم را کسب کرد. عنوان برگزیده پنجمین جشنواره بین المللی موسیقی مقاومت از جمله افتخارات این گروه است.

گروه سونات به رهبری محسن بافنده و با 36 خواننده، از سال ۸۸ در شهرستان قائم شهر آغاز به کار کرد.

این گروه تاکنون چندین اجرا به صورت استانی و کشوری داشته و در استان مازندران، اولین گروهی است که در بخش رقابتی جشنواره بین‌المللی فجر اسفند ۸۹، به بخش مسابقه راه پیدا کرد.

از جمله اجراهای گروه سونات می توان به اختتامیه هفتمین جشنواره استانی تئاتر تیرنگ (زمستان ۸۹)، جشنواره بین‌المللی فجر (زمستان ۸۹) و همایش ملی دماوند (تابستان ۹۰ )در شهرستان آمل اشاره کرد.

تمام هنرمندان گروه اهل مازندران هستند.

پایان پیام/46