سرویس سینمایی هنرآنلاین: سحر دولتشاهی با انتشار عکسی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: دبستان پسرانه واله. به امید روزی که مبتلایان به دیابت کم و کمتر باشن. این دستبندها که تو دست‌های ماست مربوط به پروژه تغییر دنیای دیابته...

پیش از این کمپینی برای حمایت از بیماران دیابتی با حضور هنرمندان تشکیل شده است که در آن پنج بازیگر سرشناس سینما، تئاتر و تلویزیون با مشارکت در کمپینی، با هدف اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی درباره خطرات شیوع دیابت در ایران، با حضور در تعدادی از مراکز عمومی، بهداشتی - درمانی و آموزشی، اصلاح برخی شیوه‌های زندگی شهری برای جلوگیری از ابتلا به دیابت را به شهروندان یادآور می‌شوند.

بهاره رهنما، سحر دولتشاهی، کمند امیرسلیمانی، سام درخشانی و سروش صحت بازیگرانی هستند که در کمپین سفیران آگاهی‌بخشی درباره دیابت مشارکت دارند.

هم اکنون حدود پنج میلیون ایرانی مبتلا به دیابت هستند. این در حالی است که در ایران از هر دو نفر دیابتی یک نفر از دیابت خود آگاهی ندارد. شهرنشینی و استفاده از غذاهای آماده، کم تحرکی جامعه، چاقی و افزایش وزن، رژیم غذایی ناسالم و استعمال دخانیات از مهمترین عوامل ابتلا به دیابت شناخته شده است.

انتهای پیام/