به گزارش خبرنگارهنر آنلاین، با توجه به نزدیک شدن به ایام ماه محرم صدا و سیما اقدام به تولید مجموعه های مناسبتی کرده است. مهدی کرم پور کارگردانی که به روایت های نو علاقه دارد و تجربه های متفاوتی در فیلم سازی در نوع فرم و روایت انجام داده است و در فیلمی‌ مثل "چه کسی امیر راکشت" برای مخاطب ایرانی فضای متقاوتی را روایت کرد. در اولین تجربه سریالش به سراغ ساخت مجموعه مناسبتی "یک تکه زمین" رفته است.

تصویر برداری این سریال از اوایل مهرماه در تهران و در یک خانه قدیمی‌در حوالی پیچ شمیران آغاز شده است. محوریت داستان مجموعه پیرامون به زندگی یک نانوای قدیم به نام حاج حیدر با بازی جمشید ارجمند می‌پردازد. پیرمرد سنتی و اصول گرایی که هنوز به سنت ها‌ و اعتقاداتش در عصر مدرنیته پایبند است. در ادامه داستان این مجموعه شاهد تقابل حاج حیدر با شخصیت منفی نانوایی دیگری با بازی آتیلا پسیانی هستیم در این مجموعه به نوعی به تقابل نیکی و بدی پرداخته می‌شود.

این مجموعه در 12 قسمت 55 دقیقه ای آماده پخش خواهد شد و به علت پر بازیگر بودنش شرایط تولید سخت و دشواری دارد و به همین مدت فیلمبرداری طولانی است و برای به موقع آماده شدن تدوین همزمان سریال همزمان با تصویر برداری که روزهای آخرش را سپری می‌کند و ادامه دارد. این مجموعه قرار است از شبکه دوم در دهه اول محرم روی آنتن پخش برود.

مهدی کرم پور کارگردان این مجموعه معتقد است، ساخت سریال با فیلم سازی متفاوت است و می‌گوید که در تلویزیون با مخاطب میلیونی مواجه هستید اما در سینما می‌توان خاص تر کار کرد. در تلویویزن با مخاطب عام مواجه هستید و باید براساس ذائقه مخاطب عام کار کرد و برایم جذابیت زیادی دارد که سریالی ویژه ماه محرم بسازم. مجموعه ای که بتواند در بحث عزاداری های مردم در این ماه نقش و سهم کوچکی داشته باشد.

سازنده "پل چوبی" معتقد است، در مجموعه "یک تکه زمین" در لایه های داستانی به مقوله محرم پرداخته می‌شود و امیدوارم توانسته باشم به درستی فرهنگ عاشورایی را در مجموعه برایم خاطب عرصه کنم.

به نظر می‌رسد با توجه به جایگاه محرم در افکار مردم ایران ساخت این نوع سریالها‌ می‌تواند برای مخاطب ایرانی جذابیت های زیادی داشته باشد و بتواند حق مطلب را هر چند اندک در باره فلسفه قیام عاشورا برای مخاطب واگویه کند.

عوامل سازنده عبارتند از نویسنده: علی اکبر محلوجیان، بازنویسی فیلم نامه: خسرو نقیبی، مدیر تصویر برداری: ابراهیم غفوری، مدیر تولید:مسعود عسگری، صدا: بابک اخوان، طراح صحنه و لباس: مهران یوسف زاده، بازیگران: شراره دولت آبادی، حمید ابراهیمی‌، رویا تیموریان، کوروش تهامی‌، حدیث میرامینی و سپیده اعلایی، تهیه کننده: محمد علی اسلامی‌.