به گزارش خبرنگار سینمایی هنرآنلاین، فردا سالروز تولد "پوپک گلدره"، بازیگر جوان و محبوب سینما، تئاتر و تلویزیون ایران است. او که با "دنیای شیرین دریا" به شهرت رسید، با "موج مرده" هنر بازیگری خود را ثابت کرد و با "نرگس" برای همیشه در یادها ماندگار شد. او که بی‌اغراق با رفتنش جامعه هنری ایران را از استعدادهایش محروم کرد.

پوپک مرادعلی گلدره (۸ مرداد۱۳۵۰- ۲۷ فروردین۱۳۸۵) پوپک گلدره، متولد تهران، با اخذ رتبه ۵۶ در کنکور دانشگاه سراسری، در رشته روانشناسی بالینی دانشگاه تهران پذیرفته شد و پایان‌نامه‌اش را در رشته تئاتر درمانی نوشت که سخت مورد توجه قرار گرفت. در همان زمان با اهالی تئاتر آشنا شد و رو به هنر آورد. او همواره معتقد بود که در هنر بازیگری، روانشناسی نقش موثری دارد.

حضور در نمایش‌های "پل" و "زمستان۶۶" از نخستین حضورهای گلدره در عرصه‌ بازیگری بود. پس از آن او در سکانس‌هایی از مجموعه تلویزیونی "سرزمین سبز" به کارگردانی بیژن بیرنگ و مسعود رسام بازی کرد.

پوپک گلدره پس از بازی در "سرزمین سبز" حضور در سریال "دنیای شیرین دریا" را تجربه کرد و پس از آن در فیلم‌های سینمایی "موج مرده"، "آخر بازی"، "سیندرلا" و مجموعه "مروارید سرخ" به ایفای نقش پرداخت.

فیلم سینمایی "موج مرده" ساخته ابراهیم حاتمی کیا، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را برایش به ارمغان آورد و پس از این‌ جایزه بود که در سال ۸۰ برای ادامه تحصیل به آمریکا و نزد خواهرش رفت. او پس از حضوری موقت در خارج از کشور به ایران بازگشت و اعلام کرد که می‌خواهد به بازیگری ادامه دهد و بازی در سریال "نرگس" که تا پایان ساخت فرصت حضور در آن را نداشت، اتفاقی تازه را در کارنامه کاری پوپک گلدره رقم زد اتفاقی که پس از مرگ وی نیز ادامه داشته و دارد.

او تنها سه ماه در سریال ۹۰ شبی "نرگس" به کارگردانی سیروس مقدم بازی کرد. کارگردان و تهیه‌کننده بخاطر اینکه پوپک 10 روز مقابل دوربین بود به او ۴۸ ساعت استراحت دادند و او هم در پاسخ‌شان گفته بود: می‌روم یک سری به دریا می‌زنم و می‌آیم.

پوپک به آن جا رفت تا برای همیشه در "دنیای شیرین دریا" باقی بماند. اما ساخت سریال "نرگس" باید ادامه پیدا می‌کرد. سازندگان این مجموعه تلویزیونی که ۴۷ قسمت از صحنه‌های داخلی را با حضور پوپک گلدره تصویربرداری کرده بودند، از قسمت ۳۶ به بعد بازیگر نقش "نرگس" را عوض کردند و ستاره اسکندری جایگزین پوپک گلدره شد. "نرگس" بدون حضور پوپک گلدره ادامه پیدا کرد و به یکی از پرمخاطب‌ترین سریال‌های تلویزیون مبدل شد، اما هنوز هم برخی راز موفقیت این سریال در جذب مخاطب را حضور پوپک گلدره می‌دانند. نهایتا پوپک گلدره، در 27 فروردین‌ماه 1385 در حالی که فقط 34 سال داشت، پس از ماه‌ها اغما، در بیمارستان مهر تهران چشم از جهان فرو بست و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شده ‌است.