به گزارش هنرآنلاین، پخش برنامه تلویزیونی "هدهد و خاله هدی" به تهیه کنندگی و کارگردانی سیدجلال‌الدین دری از اوایل ماه جاری از شبکه قرآن آغاز شده و طبق برنامه‌ریزی‌ها تا اواخر شهریور پخش به طور روتین ادامه پیدا خواهد کرد.برنامه در 90 قسمت 15 دقیقه‌ای تولید شده و در هر قسمت قصه ای مجزا روایت می‌شود.

دری درباره پخش سریال افزود" "هدهد و خاله هدی" هر روز ساعت 15:30 روی آنتن می‌رود و در نوع خود یک نوآوری در برنامه‌های کودک محسوب می‌شود که بعد از سی و سه سال ترکیب برنامه‌های کودک را متفاوت کرده است.

وی خاطر نشان کرد: برنامه ترکیبی از رئال و انیمیشن است که برای اولین بار با این حجم تولید شده است. معمولا در تولیدات کودک که از شبکه‌های دیگر پخش می‌شود مجری با یک یا دو عروسک برنامه را اجرا می‌کند، اما در این برنامه هدهدخان و خاله هدی (مینا گلپایگانی) مجری، به همراه کارکتری انیمیشنی که به صورت سه بعدی به تصویر اضافه شده است برنامه را اجرا می کند.

دری در ادامه اضافه کرد: اجرا و ساخت چنین برنامه‌ای بسیار مشکل است چراکه در حقیقت مجری برنامه باید شخصیت را تصور کند و کارگردانان و تولیدکنندگان نیز در قاب‌بندی‌هایشان باید بدون وجود شخصیت هدهد او را در قاب‌های خود جای دهند.

تعدادی از عواملی که در ساخت مجموعه همکاری دارند، عبارتند از: طراح: سیدجلال الدین دُرّی، کارگردان فنی و انیمیشن: محمدرضا نجفی امامی، مجری و گوینده هدهد: مینا گلپایگانی، مدیر دوبلاژ: امین قاضی،نویسندگان: سیدجلال الدین دُرّی، حسین تفنگدار، علی رضا بیات، زهرا درویش علیزاده، وحید طارمی، پیمان سرمستی، دستیار کارگردان: میلاد یزدانی، طراح کارکتر: حامد کمالی، مسئول صحنه: پیمان سرمستی.