سرویس موسیقی هنرآنلاین: گروه موسیقی نوباز در نخستین تجربه صحنه‌ای خود شب‌های 20 و 21 شهریورماه در تالار وحدت به صحنه رفت. این گروه که به سرپرستی پدرام درخشانی فعالیت خود را آغاز کرده در واقع جانشینی برای گروه "رومی" است که در طول 10 سال فعالیت در زمینه موسیقی تلفیقی توانسته بود مخاطبان خاص خود را پیدا کند. این بار طرفداران گروه رومی به تالار وحدت آمدند تا شاهد تجربه‌ای جدید از آهنگسازی پدرام درخشانی باشند.

اولین قطعه این کنسرت با نام "باور نکردی" بر اساس شعری از سیمین بهبهانی با صدای پرهام علیزاده که نخستین اجرای صحنه‌ای خود را تجربه می‌کرد اجرا شد. پس از آن تک‌نوازی تار میلاد درخشانی به یاد استاد فرهنگ شریف انجام شد که با پیوستن نی پاشا هنجنی، تبدیل به دونوازی در فضایی غم‌انگیز شد. قطعه بعدی با نام "گل سرخ" بر روی شعری از فریدون مشیری به اجرا درآمد و سپس نوبت به اجرای "قصه من" با شعری از هوشنگ ابتهاج رسید. در اجرای این قطعات چهار ساز ایرانی در کنار سازهای غربی به اجرای قطعات موسیقی پاپ پرداختند و خواننده نیز گهگاه با تحریرهای آوازی خود گریزی به موسیقی سنتی ایرانی می‌زد.

هوای عاشقی، یکی از قدیمی‌ترین قطعات گروه رومی، آهنگ بعدی بود که به اجرا درآمد. برای اجرای این قطعه همه نوازندگان صحنه را ترک کردند و تنها رضا تاجبخش با نشستن پشت پیانو به همراهی آواز پرهام علیزاده پرداخت. این قطعه که قبلا با صدای سینا سرلک و به همراه ارکستر اجرا شده بود، این بار در فضایی آرام و با تمپوی سنگین اجرا شد و در پایان قطعه سایر اعضای گروه به صحنه آمدند تا بیت پایانی را در فضایی پر انرژی اجرا کنند. آخرین قطعه این بخش ترانه ترکی "آلاگز" اثر رشید بهبودف بود که با حضور جابر اطاعتی، نوازنده آکاردئون اجرا شد.

بخش دوم برنامه با ترانه‌ای انگلیسی آغاز شد.my way ترانه معروفی با آهنگسازی کلود فرانسیس که با صدای فرانک سیناترا شناخته شده است، در حالی اجرا شد که خواننده را تنها سنتور پدرام درخشانی همراهی می‌کرد. پس از آن گروه نوازندگان سازهای غربی به صحنه آمدند و تکنوازی گیتار الکتریک بابک آخوندی انجام شد. رضا تاجبخش و بابک آخوندی نوازندگانی هستند که از زمان گروه رومی با درخشانی همکاری دارند.

قطعه "عشق نهان" با شعر و آهنگ پرهام علیزاده و همراهی کمانچه ژوبین کلهر اجرا شد. ساز این نوازنده که ابداع خود اوست تلفیقی از سی تار هندی و کمانچه بود که دارای چند سیم بیشتر از کمانچه و صدایی مشابه موسیقی هندی است. پس از آن "زندگی" اثر عباس لطیفی به اجرا درآمد. قطعه دیگری که با عنوان سه گانه اجرا شد در واقع ترکیبی از سه قطعه قدیمی گروه رومی با نام‌های شیدایی، زهی عشق و تا تو با منی بود که بر اساس اشعار سعدی، مولانا و ابتهاج اجرا شد. آخرین بخش این برنامه هم اجرای تصنیق قدیمی " از کفم رها" اثر عارف قزوینی بود.

فریبرز لاچینی، نفیسه روشن، محمد فرنود، علیرضا قرایی منش، امیر تاجیک، ترانه مکرم و سهیلا پورگرامی مهمانان این برنامه بودند و اعضای گروه نوباز را پدرام درخشانی (رهبر ارکستر، آهنگساز، تنظیم کننده، نوازنده سنتور)، پرهام علیزاده (خواننده)، میلاد درخشانی (تار)، رضا تاجبخش (پیانو)، پاشا هنجنی (نی)، ژوبین کلهر (کمانچه)، هومن غفاری (درامز)، بابک آخوندی (گیتار الکتریک)، عمید بنکدار (گیتار بأس)، علیرضا مصدقی (پرکاشن، تنبک)، رضا آذرنجات (ترومپت) و آرین قیطاسی (ساکسفون، ابوا) تشکیل می‌دادند.

گزارش تصویری مرتبط