سرویس تجسمی هنرآنلاین : "از رده خارج شدگی" عنوان مجموعه آثاری از ارسیا مقدم است که از ۲۴ مرداد تا ۴ شهریور در گالری هما به نمایش درمی آید.

ارسیا مقدم از یک جنبه با اکثر نقاشان هم‌عصرش تفاوت دارد. هنر او صرفا برای لذت فردی ابراز می شود؛ خاصیتی که به اشتباه او را در زمره ی پریمیتیو و نائیو آرتیست ها قرار می دهد. در نقاشی ارسیا تجربه ی مدرن در زیر متن تجربه ی فردی بازآفرینی می شود؛ وجهی که باعث جلب توجه استاکیست ها به آثار اوست. آثار ارسیا هرچند خارج از بدنه ی غالب شکل می گیرند، ولی مخاطب صراحت و صداقت این نقاشی ها را بی آنکه به جنبه ی سبکی آنها التفاتی داشته باشد در می یابد. دومین مجموعه از آثار ارسیا مقدم با عنوان از رده خارج شدگی شامل دوازده قطعه از آثار متاخر این هنرمند است که رودرروی بازدیدکنندگان قرار می گیرد.

ارسیا مقدم نسبت به هنر، کنشی کاملا خود انگیخته دارد و در بیانیهٔ نمایش اخیرش بر این خاصیت نقاشانه اصرار می‌کند که امکانی ست برای ثبت ناپایداری زندگی. خودش در قسمتی از این مقدمه می‌نویسد: "گرچه همه چیز توسط زمان و زمانه بلعیده می‌شود ولی من یک سری خرت و پرت دارم که آن‌ها را نگه داشته‌ام. در کل شاید در گذشته غرق شدن درست نباشد و نیز می‌دانم که همه چیز از لحاظ فیزیکی از بین می‌رود ولی شاید می‌خواهم به طریقی با نگه داشتن برخی از خرت و پرت‌هایم آن‌ها را ابدی سازم... خیلی‌های دیگر هم می‌خواهند همین کار را بکنند."

هنگامه معمری در توصیف آثار این هنرمند می‌گوید: "مرتبط دانستن آثار ارسیا مقدم به هنر خودآموخته یا ناایوو و پریمیتیو تقلیل جایگاه چنین هنرمندی ست، ارسیا مقدم با وجودیکه از سیر عرفی و رایج آموختن هنر نیامده و ردی از شیدایی چنین هنرهایی در او هست ولی با اشراف کاملی بر عملکردش پیش می‌رود و هر چه در این مسیر جلو رفته ابعاد دانشورانه در کارش بیشتر حضور پیدا می‌کند، همین موجودیت ست که ابعاد معاصر کار مقدم را تبیین کرده است."

علاقه مندان برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۸-۸۸۸۶۳۵۹۶ تماس بگیرند.

انتهای پیام/