ایرج اسکندری رئیس دانشکده تجسمی دانشگاه هنرهای زیبا در گفت وگو با خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: همه ما می‌دانیم که هنر زیرمجموعه فرهنگ است و سخنان مقام معظم رهبری در آغاز سال 93 فرصت بسیار مغتنمی است که در کشوری که همواره مهم‌ترین مسائلی که به آن پرداخته شده سیاست بوده، توجه ویژه‌ای نیز به فرهنگ شود.

او افزود: فرهنگ مانند هر چیز دیگر ساز و کار خاص خودش را می‌طلبد و به طبع آن؛ فضای مناسبی را می‌طلبد تا بتواند فعالیت خود را در زمینه‌های تخصصی خود دنبال کند.

به گفته اسکندری؛ زمانی که فرهنگ در سال جز مهم‌ترین موضوعات مطرح شده قرار می‌گیرد؛ فرصت مهمی در کشور بوجود آمده است و باید بودجه در خور توجه‌ای نیز برای آن در نظر گرفته شود و صرف عنوان کردن نمی‌تواند راهکاری را پیش روی هنرمندان بگذارد.

او افزود: در شرایط کنونی دولت وظیفه دارد همچون باغبان‌؛ فضایی را فراهم کند که نهال‌هایی در این حوزه کاشته شود تا در آینده نزذیک به ثمر بنشیند.

این هنرمند مجسمه‌ساز ادامه داد: اتفاق خوشایندی که ما در کشور شاهدش بوده‌ایم وقوع انقلاب فرهنگی است و در چنین کشوری ضرورت دارد که فرهنگ در تمام زیر ساخت‌‎های کشور مورد توجه قرار گیرد.

به گفته این هنرمند؛ تمام جنگ‌هایی که در جهان شاهدش هستیم ناشی از بی‌فرهنگی است و هر کشوری که بتواند در عرصه فرهنگ فعالیت کند به نوعی کمک به ایجاد صلح در جهان کرده است و ایران نیز همواره کشور صلح طلبی بوده است.

اسکندری ادامه داد: ما هنرمندان نیاز داریم که در کشور فضا و امکاناتی داشته باشیم که فعالیت هنری کنیم و فضای آرامش انگیزی را برای خود و دیگران بوجود آوریم و در سالی که به نام فرهنگ نام گذاری شده است؛ ضرورت دارد که بیش از پبش به خواست های هنرمندان توجه شود.

انتهای پیام/