ارسیا عبدالهی مقدم در گفت وگو با خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: من نقاشی را از 20 سال گذشته به صورت حرفه ای و به صورت خودآموخته آغاز کرده ام و در طول این سال ها رسما در کارگاه آموزشی هیچ استادی شرکت نکرده ام؛ اما کتاب های متعددی درباره نقاشی، طراحی و انیمیشن مطالعه کرده ام و با نگاه کردن به آثار بزرگان نقاشی، بسیار آموخته ام.

وی افزود: با این که از 20 سال پیش نقاشی می کنم و مجموعه های متعددی را کار کرده ام؛ اما در ارائه نمایشگاهی آثارم تاخیر کرده ام و این نمایشگاه دومین نمایشگاه انفرادی من است و نقاشی های آن نیز از مجموعه نقاشی سال های 1385 تا 1388 انتخاب شده اند.

به گفته عبدالهی؛ پایه تمام نقاشی های او اکرولیک است، اما او از متریال های دیگری همچون مداد رنگی، گواش و رنگ روغن نیز برای کامل کردن ایده هایش بهره می گیرد.

او درباره فضای که نقاشی می کند گفت: من از زمانی که نقاشی را شروع کردم به امپرسیونیست علاقه خاصی داشتم و همچنان خودم را یک امپرسیونیست می دانم اما از سبک های دیگر نیز به مرور در کارهایی استفاده کردم تا به زبان ویژه خودم در نقاشی برسم. مثلا در نقاشی های من ردپای کارتون های دوران کودکی، فیلم های دوران نوجوانی و علاقه ام به میهانی و مراسم ها را می توانید ببینید.

عبدالهی مقدم افزود: ممکن است سرزمینی را ترسیم کنیم که در آن برکه هست، گلخانه و اتومبیل قدیمی هست. یک شیر قرمز آن طرف ایستاده و یک پری دریایی به یک بچه گربه شیر می دهد و پیرزنی برای نوه اش ژاکت می بافد . مردی برای زنی بازو گرفته، یک نهنگ هم در برکه مشغول آبتنی است . اگر این تصویر برای من آشنا باشد می توانم آن را به عنوان طبیعتی دیگر بپذیرم .

این نمایشگاه دربرگیرنده 14 نقاشی در ابعاد متنوع است که از یک میلیون و 200 هزار تومان تا سه میلیون تومان قیمت گذاری شده است که تاکنون شش نقاشی این مجموعه به فروش رفته است.

مدیر گالری هما در یادداشتی بر این نمایشگاه نوشته است: "ارسیا مقدم یک رئالیست جادویی ست ، جادوی این هنرمند از برخورد مالیخولیایی اش با جهان نشات می گیرد، دنیا در نظر او تفسیر هنرمندانه است به علاوه همه اشتیاق ها و مطالبات انسان در برابر سوژه ، او آنچنان مبهوت جهان خود ساخته اش می ماند که گاه بیننده را فراموش می کند و حسن کار او در همینجاست . ارسیا مقدم نقاشی را از راه عجیب و غریبی آغاز کرده به قول خودش نقاش خاطره هاست ، خاطراتی که بیشتر از آن که ریشه در زندگی او داشته باشند مغروق در اوهام او هستند، شهرها، بهشت ها، گربه ها، تدفین ها، اتومبیل ها، وال ها، پلنگ ها، کودکان، جنگل ها و ...."

ارسیا عبداللهی مقدم متولد 1351 در شهر تهران است. به قول خودش نه سنتگر است و نه خیلی مدرن به اصطلاح امروزی از قانونمندی مطلق و هرج و مرج بدم می آید و به طور کلی دلم نمی خواهد از آنطرف پشت بام بیافتم پائین.

این نمایشگاه تا 13 خرداد ادامه دارد و علاقمندان می‌‌توانند برای بازدید از این آثار همه‌روزه از ساعت 10 تا 13 و 16 تا 20 و جمعه‌ها و روزهای تعطیل از ساعت 16 تا 20 به گالری هما واقع در خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک هشت، واحد یک مراجعه کنند.

انتهای پیام/ 32/32