سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "هوراشیو شو" به کارگردانی آرش طاهرخانی از دوم آبان‌ماه در سالن موج نو به صحنه خواهد رفت. طاهرخانی با ارائه توضیحاتی در مورد این نمایش به خبرنگار هنرآنلاین گفت: خانم نغمه ثمینی، چند سال است که واحد نمایشنامه‌نویسی را تدریس می‌کنند که از دل آنها هر سال تعدادی مونودرام خلق می‌شود.

او ادامه داد: در گذشته این آثار در دانشگاه خوانده می‌شدند، اما حدود سه سالی است که به کمک این استاد دانشگاه از فضای دانشگاه خارج و با اجرای کارناوالی، شکل حرفه‌ای‌تری به دست آورده است. این نمایش هم در ادامه همان کارهاست که براساس یکسری تمرین ایجاد شده است.

طاهرخانی عنوان کرد: خانم ثمینی کلاسی برگزار کردند که دانشجویان حاضر در آن 16 متن را در آن نوشتند. این نمایشنامه‌ها دراماتورژی شد و به زودی به صحنه خواهد رفت.

این کارگردان جوان بیان کرد: سعی ما بر آن بوده تا روندی برای یکی شدن این کارها ایجاد کنیم. در واقع 16 اپیزود مستقل در یک اجرا با عنوان "هوراشیو شو" به صحنه خواهد رفت.

طاهرخانی توضیح داد: در این نمایش "هوراشیو" خبر درگذشت پدر هملت را به او می‌دهد، حال هملت‌هایی که در این اجرا توسط نویسندگان مختلف خلق شده‌اند واکنش‌های متفاوتی را نسبت به این خبر از خود نشان می‌دهند و موقعیت‌های متفاوتی را ایجاد می‌کنند. این 9 هملتی که اکنون روی صحنه می‌بینید یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد "هملت" ویلیام شکسپیر را دارند.

او در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد: ایده اجرایی این نمایش بر اساس متن است. کل صحنه تختخواب است و همه هملت‌ها خوابند و یکی یکی بیدار می‌شوند و داستان خود را بیان می‌کنند. هوراشیو راوی این نمایشنامه و رابط بین مخاطب با نسل کنونی است. هملت‌های روی صحنه از جنس مردم‌اند و در روند نمایش تک تک آنها تبدیل به هوراشیو می‌شوند.

طاهرخانی در پاسخ به این سئوال که چرا این نمایش را به شکل مشترک کارگردانی نکرده است گفت: به نظرم تجربه کارگردانی مشترک غیرممکن و تجربه‌ای شکست خورده خواهد بود. نزدیک‌ترین آدم‌ها هم با یکدیگر اختلاف نظر دارند و این به ضرر نمایش خواهد بود.

نمایش "هوراشیو شو" به کارگردانی آرش طاهرخانی از دوم تا هفتم آبان‌ماه ساعت 20 در سالن موج نو واقع در خیابان شریعتى، خیابان میرداماد، خیابان رودبار شرقى(شمالى)، بعد از خیابان فلسفى، پلاک ٥٧ به صحنه خواهد رفت. آیدین بهاری، حمید ذکیانی، اسماعیل کمالی، آرین لطفعلیان، حمید پاک‌نیا، حجت زینالی، امیر نوروزی، شهره سعیدی‌بقا، پویا سعیدی بازیگران این نمایش‌اند.