به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، متن این بیانیه که به امضای بیش از هزار نفر از فعالان هنر و ادبیات ایران رسیده است، به این شرح است:

۱. در روزهای تلخ گذشته و پس از درگذشت یکی از دختران عزیز این سرزمین، شاهد حوادث سازماندهی‌شده و رویدادهای تأثربرانگیزی در برخی نقاط کشور بودیم. ضمن همدردی با همه خانواده‌های داغ‌دیده، تأکید می‌کنیم اشاعه دروغ و بهتان، تلاش برای شکستن امنیت، بمباران اخبار جعلی یا پراکندن آمیخته‌های فتنه‌انگیزی از حق و باطل و نیز آسیب‌رساندن به جان و مال و ناموس مردم، بازی تکراری و ازپیش‌باخته دشمنان ایران‌زمین است و هرگز رنگی از دلسوزی برای این مردم نداشته و نخواهد داشت.

۲. حفظ جمهوری اسلامی که حاصل مجاهدت و ازخودگذشتگی اقشار گوناگون مردم و عرق‌ریزان روحی اندیشمندان و هنرمندان این کهن‌سرزمین است را بر خود واجب می‌دانیم و تا پای جان این بنیان مبارک را پاس‌ می‌داریم. یقین داریم که مثل همیشه بدخواهانی که خواب پریشان تجزیه این کهن‌بوم‌و‌بر را در سر می‌پرورانند، با پاسخ محکم غیورمردان و شیرزنان این سرزمین، روبه‌رو خواهند شد.

۳. نیک می‌دانیم در ساختارها و سازوکارهای نظام مردمسالار ما نیز امکان خطا هست و اگر با بهره‌گیری از متخصصان، بهسازی شیوه اجرای قوانین و چاره‌اندیشی مدبرانه مسائل بحث‌انگیز فرهنگی-اجتماعی پیگیری نشود، مسئولان باید جوابگوی این مردم شریف و خون پرسشگر شهیدان باشند. همچنین گسترش بستر‌های گفتگو و آزاداندیشی از نیازهای جدی کشور برای انسجام و همدلی بیشتر است. ما اهالی هنر و ادبیات مطالبه این امور را بخش مهمی از وظیفه پاسداری از جمهوری اسلامی عزیز می‌دانیم.

۴. دامن زدن به ناامیدی نسبت به آینده و متوقف کردن پیشرفت ایران از مهم‌ترین سیاست‌های بدخواهان ایران ماست. ما وظیفه خود می‌دانیم امیدواری واقعگرایانه مبتنی بر ظرفیت‌ها و داشته‌ها را گسترش داده و مقابل این تهدید جدی بایستیم چرا که ایران عزیز خانه ماست.

فهرست امضاکنندگان بیانیه را می‌توانید اینجا ببینید.