به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری، اولین جلسه نیازسنجی و به‌روزرسانی کیفیت آموزش‌های هنری با حضور محمدحسین اسماعیلی مدیر کل دفتر آموزش و استادان رشته‌های مختلف هنری شنبه نوزدهم شهریور برگزار شد.

در این جلسه اسماعیلی ضمن خیر مقدم با اشاره به اهمیت به‌روزرسانی رشته‌ها و سرفصل‌های آموزش هنر در تمامی مراکز آموزشی گفت: با توجه به دغدغه‌های موجود مبنی بر توسعه و ارتقای کیفیت آموزش هنر در سراسر کشور، در صدد تشکیل کارگروهی با حضور اساتید باتجربه در حوزه‌های مختلف آموزش‌های هنری هستیم تا بتوانیم با زمان‌بندی مشخص بر اساس استانداردها اقدام کنیم و به یک بسته جامع آموزشی برسیم.

مدیر کل دفتر آموزش افزود: کلیت و هدف ما از برگزاری مستمر و مداوم این جلسات تخصصی مشورتی برای نیازسنجی و برنامه‌ریزی درسی و به‌روزرسانی سرفصل‌های رشته‌های هنری در هنرستان‌های هنرهای زیبای و آموزشگاه‌ها و مراکز آموزش هنر است تا بتوانیم با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش، دفتر تالیف کتاب‌های درسی فنی و حرفه‌ای و کاردانش، دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش به یک نظام واحد آموزشی جامع برسیم.

وی در ادامه گفت: این بسته جامع آموزش هنر در گام اول با شش رشته هنری بر اساس آمایش سرزمین و  استانداردهای آموزشی آغاز می‌شود و سپس در تمامی حوزه‌های هنر افزایش خواهد یافت تا به زودی بتوانیم به توسعه و ارتقای کیفیت آموزش هنر بپردازیم.

در این جلسه سجاد فروغی، مدیر هنرستان هنرهای زیبای کرج، امیرعباس ستایشگر مدیر عامل انجمن موسیقی ایران، نیما گوران مدرس رشته موسیقی در هنرستان موسیقی پسران تهران، علی میرزایی مدرس دانشگاه و مدیر اکران سازمان سینمایی و محسن سراجی نویسنده و کارشناس مرکز هنرهای نمایشی با بررسی راه‌ها و شیوه‌های این طرح به گفتگو پرداختند.