به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری، محمدحسین اسماعیلی با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر ۵۷ هنرستان هنرهای زیبا وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح کشور فعالیت دارند که بیش از ۶۰۰۰ هنرجوی دختر و پسر در رشته‌های موسیقی (نوازندگی ساز ایرانی - نوازندگی ساز جهانی)، تجسمی (نقاشی- گرافیک)، نمایش، پویانمایی و سینما در آنها به تحصیل مشغولند.

وی افزود: در راستای سیاست توسعه عدالت فرهنگی و آموزشی، توسعه و تقویت این هنرستان‌ها در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت مردمی قرار دارد و از ابتدای دولت سیزدهم ۹ هنرستان جدید تاسیس و مقرر شده سیاست هر استان ۲ هنرستان پیگیری و اجرایی شود.

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری ادامه داد: از دیگر برنامه‌های پیش رو توسعه و تقویت رشته‌های هنری در این هنرستان‌هاست که رشته‌های پنج‌گانه در کلیه هنرستان‌ها راه اندازی می‌شود و از سال تحصیلی جدید این برنامه در دستور کار قرار گرفته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اخباری که درباره تعطیلی رشته موسیقی در هنرستان‌های دولتی منتشر شده هیچ ارتباطی به هنرستان‌های وابسته به وزارت فرهنگ ندارد و همانطور که اشاره شد سیاست وزارتخانه مبتنی بر قوانین و دستورالعمل‌های مصوب، توسعه و تقویت آموزش هنر است.