به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری، محمدحسین اسماعیلی گفت: افراد بالای ۱۸سال سن با داشتن حداقل گواهی قبولی پایه نهم متوسطه اول در صورت تمایل می‌توانند در آزمون‌های ادواری حوزه فرهنگ و هنر که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود، شرکت کنند و در صورت اخذ نمره قبولی، گواهینامه معتبر دریافت کنند.

وی افزود: این آزمون شامل رشته‌های هنری از شاخه‌های کار و دانش و استانداردهای مصوب مهارتی در حوزه فرهنگ و هنر است که بر اساس تفاهمنامه منعقده با وزارت آموزش و پرورش کشور برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می توانند لیست این استانداردها و رشته‌های مصوب را در دفترچه آزمون که در سامانه بارگذاری شده است، مطالعه کنند.

اسماعیلی تاکید کرد: ثبت‌نام این دوره از آزمون ادواری به طور الکترونیکی از طریق سامانه honarazmoon.ir از هشتم مردادماه آغاز شده و تا بیست و دوم ادامه دارد و تاریخ صدور کارت این آزمون نیز بیست و‌ هشتم مردادماه تا یکم شهریور است.

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری برگزاری آزمون کتبی و عملی (آنلاین و حضوری) را از ششم تا نهم شهریور اعلام کرد و گفت: آزمون ادواری این دوره برای متقاضیان با حداقل ۱۷ سال (متولدین ششم شهریور ۸۴ و قبل از آن) برگزار خواهد شد و نمره قبولی در آزمون کسب حداقل نمره ۱۰ در آزمون نظری و کسب نمره حداقل ۱۴ در آزمون عملی است.