به گزارش هنرآنلاین به نقل از ایرنا، سیدمحمد هاشمی روز پنجشنبه در مراسم معارفه مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تاکید بر بندهای دوازده‌گانه حکم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، یکی از بندهای آن را به صورت ویژه تشریح کرد و گفت: قانون برای مجموعه وزارت فرهنگ وظایف و اختیاراتی تعیین کرده که یکی از آنها، مسئله صدور مجوزها در عرصه فرهنگ، هنر و رسانه و مسائلی از قبیل کنسرت‌ها، فیلم‌هایی سینمایی و کتاب‌هاست.

معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت ارشاد در ادامه افزود: بررسی های ما جهت صدور مجوزها در وزارت ارشاد بر سه اصل مهم متکی است، اصل اول رعایت همه جانبه قانون و طی مسیرهای پیش بینی شده در قانون جهت اخذ مجوزها است، اصل دوم حفظ و تعمیق باورها و ارزش های دینی و انقلابی است. ما به عنوان مجموعه وزارت فرهنگ، حتماً بدون هیچ لکنتی پاسدار ارزش های دینی، انقلابی و ملی هستیم. اصل سوم، حفظ نشاط اجتماعی است که باید مبتنی بر دو اصل قبل در دستور کار وزارت ارشاد قرار بگیرد.

نماینده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: وقتی مجوزی در مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مرجع ذی صلاح با دقت به اصول سه گانه فوق صادر می شود، انتظار داریم که همه ی نهادها و سازمان های دولتی و غیردولتی ،همه و همه به قانون احترام بگذارند و از تصمیمات قانونی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت و پشتیبانی کنند.

دکتر هاشمی با تاکید بر اینکه همه ارکان وزارت فرهنگ، امروز انقلابی است تاکید کرد: لازم است همه بدانند در اقدامات مجموعه وزارت ارشاد دقت‌های دینی، انقلابی و قانونی انجام می‌گیرد.

در ادامه معاون وزیر ارشاد با اشاره به دقت در فرایند انتخاب مدیران کل ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها و توجه به جوانگرایی پیرو رعایت منویات رهبر معظم انقلاب افزود: مجموعه وزارت ارشاد در انتصابات خود، هیچ میزی را پلکان قدرت نمی‌کند.

دکتر هاشمی در انتها خطاب به مدیر کل جدید استان مازندران توصیه کرد: اولاً باید مردمی بودن به عنوان شعار دولت سیزدهم به معنای واقعی کلمه در دستور کار قرار گیرد، دوم لازم است حمایت از تمامی فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با هدف قرار دادن آرمان و بدون توجه به آرم به عنوان سیاست اصلی اداره کل استان مورد توجه باشد، سوم از کادرسازی، شناسایی، آموزش و تقویت نیروهای جدید جبهه فرهنگی انقلاب غفلت نشود.

مراسم معارفه عباس زارع و تکریم حسین جوادی با حضور سیدمحمد هاشمی، معاون حقوقی و امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمد محمدی مدیر کل دفتر نوسازی و تحول اداری این وزارتخانه، روح‌الله‌ سلگی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و تعدادی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان و مدیران و فعالان فرهنگ و هنر و رسانه در سالن زنده‌یاد سلمان هراتی ساری برگزار شد.

جوادی که ۱۱ اردیبهشت با حکم وزیر فرهنگ به عنوان مدیر کل فرهنگ و ارشاد منصوب شد، متولد ۱۳۴۶ و دانش‌آموخته کارشناسی ارشد ادبیات است. از جمله سوابق مدیریتی وی می‌توان به معاونت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، قائم‌مقامی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کرج، ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل، مدیریت تولید و تامین شبکه تهران و دبیری کارگروه نویسندگان صدای جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.

مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از تیر ۱۳۹۸ پس از پایان دوره مدیر کلی محمود شالویی به عباس زارع سپرده شده بود.