به گزارش هنرآنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر محمدمهدی اسماعیلی که برای حضور در هفته فرهنگی ایران در لبنان به بیروت سفر کرده، با حضور در سفارت ایران گفت: افتخار می‌کنیم برادران و خواهران لبنانی کنار جمهوری اسلامی سیادت منطقه را به تصویر کشیدند و برادری بین مردم این دو کشور با پیروی از مکتب امام راحل الگویی برای جهان اسلام است.

وی افزود: سیدحسن نصرالله به عنوان رهبر مقاومت در لبنان برای ما نماد ولایت‌پذیری است. او محور فعالیت‌های فرهنگی در لبنان و برنامه وزارت ارشاد دولت مردمی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی در سطح منطقه است و برگزاری هفته فرهنگی ایران در لبنان، آغاز این اقدام‌هاست.

اسماعیلی با اشاره به دیپلماسی فرهنگی در منطقه گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات برنامه وسیعی برای گسترش تعامل منطقه‌ای در پیش دارد و بدنه مدیریتی جوان آن درصددند با تکیه بر مشترکات فرهنگی و ارائه محصولات هنری و رسانه‌ای در این عرصه اقدام کنند. وی وحدت را اساس کار فرهنگی دانست و افزود: مقاومت یک مفهوم و گزاره اصلی است و با تکیه بر آن و شناختن هدف واحد می‌توان به نقطه مطلوب رسید.

وزیر ارشاد در تازه‌ترین پست توییتری خود نوشت: «سفر به کشور لبنان به دعوت برادر محمد المرتضی وزیر فرهنگ لبنان، گامی در مسیر تلاش برای تقویت روابط فرهنگی و پیوند اهداف و مسائل است. ما مراسم و آیین‌های هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران را در لبنان که کشور فرهنگ، مقاومت و عزت است گرامی می‌داریم.»