سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "کله‌پوک‌‌ها" یکی از آثار شاخص نیل سایمون، نویسنده معاصر آمریکایی در حوزه طنز اجتماعی است که برای نخستین بار در دهه 70 منتشر شد. سایمون بر خلاف دیگر آثارش فضای این نمایشنامه را غیرآمریکایی شکل داده است.

نادر نادرپور کارگردان این نمایش در گفت‌و‌گو با هنرآنلاین، گفت: "کله پوک‌ها" اثری کمدی است که سال 92 آن را با بازی امیر غفارمنش در فرهنگسرای ارسباران اجرا کردم. پردیس تئاتر تهران فضایی را برای اجرای تئاتر مهیا کرد و بنا به موقعیت زمان و مکان تصمیم گرفتم از میان سه اثر نمایشی که قبلاٌ به روی صحنه آورده‌ام، یکی را بازتولید کرده و اجرا کنم. بنابراین، این اثر را که نمایشی طنز است برگزیدم تا مردم را برای تماشای تئاتر در این منطقه ترغیب کنم. البته به دلیل آنکه امکان هماهنگی زمانی با بازیگران پیشین این نمایش وجود نداشت و اکثر آنها مشغول فعالیت‌های هنری دیگری بودند، به جز یک نفر، از گروه جدید بازیگران در این دوره از اجرا استفاده کردم.

کارگردان نمایش "خانه برنارد آلبا" در ادامه درخصوص شیوه اجرایی این نمایش، یادآور شد: طنز این اثر بر مبنای طنز کلامی است و طبعاً این موقعیت در اجرای این اثر حفظ شده و بیشتر روی آن کار شده است.  سعی کرده‌ایم این نمایش  به زندگی واقعی شبیه باشد تا باورپذیری آن بیشتر شود. شخصیت‌های نمایش را رئال در نظر گرفته‌ایم تا مخاطب ارتباط بیشتری برقرار کند.

او درباره پیش‌‍‌‌بینی خود از استقبال مخاطبان از این اثر، عنوان کرد: این نمایش در پیش‌فروش سه روز نخست موفق شده است که تمامی صندلی‌ها را پر کند و اکنون در حال برنامه‌ریزی برای فروش روزهای آتی آن با همین شیوه تبلیغ هستیم. زمان کمی را اختصاص دادم و با مردم این منطقه صحبت کردم و متوجه شدم که بسیار فرهنگ دوست هستند و اگر تاکنون از برخی نمایش‌ها استقبال صورت نگرفته است، دلیل آن عدم اطلاع‌رسانی کامل گروه‌های نمایشی از آثارشان بوده است.

نادرپور در ادامه صحبت‌هایش اضافه کرد: گروه‌های اجرایی باید در ارتباط با آثارشان تبلیغات بیشتری کنند تا مردم این منطقه از اجرای آنها مطلع شوند و رفته رفته با تئاتر آشنایی پیدا کنند.

این کارگردان در پایان صحبت‌هایش ضمن تشکر از بازیگران پیشین این نمایش، خاطرنشان کرد: در این دوره از اجرا نمایش "کله پوک‌ها" جای بازیگران پیشین بسیار خالی است. از اهالی منطقه خاوران درخواست دارم تا به تماشای این نمایش بنشینند تا بقیه هنرمندان برای اجرا در پردیس تئاتر تهران ترغیب شوند.

اجرای "کله پوک‌ها" از  16 خردادماه در تماشاخانه استادمحمد پردیس تئاتر تهران ساعت 21:30  آغاز شده است.

در خلاصه داستان این نمایش آمده؛ ماجراهای این نمایش طنز در روستایی دور افتاده در کشور اوکراین به نام کولینچیکف می‌گذرد: "در سال 1890 میلادی، لئون تولچینسکی، معلم 30 ساله به این دهکده وارد می‌شود و ‌در می‌یابد که اهالی دچار نفرینی شده و کارهای خلاف عقل و وارونه انجام می‌دهند یا به عبارتی کله‌پوک شده‌اند. او عاشق شاگردش می‌شود ‌و پس از اتفاقاتی متوجه می‌شود که تنها 24 ساعت زمان دارد تا نفرین را باطل کند و گرنه خود نیز مانند اهالی دهکده کله‌پوک می‌شود و...

در این نمایش که توسط شهرام زرگر ترجمه شده است، جلیل فرجاد، رضا امامی، لادن نازی، سمیرا سلیمی، میلاد سلیمانی، نیما سیدموسوی، مسعود رمضانپور، سحر دکمه‌چین، علیرضا فردمقدم و محمد حسین خادمی ایفای نقش می‌کنند.