سرویس تئاتر هنرآنلاینعلیرضا مهران کارگردان نمایش "بن‌بست" در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره دلیل انتخاب این نمایش گفت: واقعیت این است که در روند اولیه کار قرار بود به عنوان بازیگر حضور داشته باشم و این اثر کارگردان و تهیه‌کننده داشت، اما پس از چند جلسه تمرین، بر اساس صلاحدید بازیگران و جهانگیر الماسی، با توجه به سابقه‌ای که داشتم، من را به عنوان کارگردان انتخاب کردند و در واقع در مقابل عمل انجام‌شده قرار گرفتم.

این بازیگر و کارگردان تئاتر با بیان این موضوع که نمایش"بن‌بست" در ابتدا از سوی او برای کارگردانی انتخاب نشد، خاطرنشان کرد: زمانی که در این اثر بازی می‌کردم، داستان و فضای نمایش را دوست داشتم، اما زمانی که کارگردانی آن به من واگذار شد نسبت به آن راغب‌تر شدم.

او که علاوه بر کارگردانی بازیگر نقش فرهاد پسر بزرگ خانواده است، عنوان کرد: در این نمایش نقش اصلی و فرعی وجود ندارد و همه نقش‌ها به گونه‌ای مکمل یکدیگرند. فرهاد پسری از یک خانواده اصیل است که با سوءاستفاده از اطمینان پدر مبلغ هنگفتی را برداشته و از کشور خارج ‌شده است. پدر بعد از این اتفاق به زندان می‌افتاد و داماد خانواده برای نجات خانواده، خانه پدریِ ارث خود را فروخته و شرایط را مهیا می‌سازد، پسر کوچک خانواده پس از رفتن برادر با معشوقه او ازدواج می‌کند. حال پس از ۱۰ سال مادر خانواده در بستر شدید بیماری و در بیمارستان بستری است که خبر بازگشت پسر بزرگ می‌رسد ...

کارگردان نمایش "غروب روزهای اول پاییز" در خصوص پیش‌بینی‌اش از استقبال نمایش "بن‌بست" از سوی مخاطبان، عنوان کرد: حقیقت کار تئاتر این است که مکان و زمانی خاصی نمی‌طلبد و شانس در استقبال مخاطبان از اثر نمایشی دخیل است. با این وجود که ماه مبارک رمضان شرایط خاصی برای آثار نمایشی ایجاد می‌کند، گروه تلاش و برنامه‌ریزی کرده است تا در زمینه رسانه و تبلیغات اتفاقات مطلوبی رخ دهد و اثر ارزشمند و قابل قبولی از نگاه مخاطبان باشد. به هر حال پس از یک هفته شاهد بازتاب آن خواهیم بود.

وی در پایان صحبت‌هایش، اظهار کرد: گروه نمایش "بن‌بست"، از عوامل پشت صحنه تا بازیگران، بسیار با من همراه بودند و امیدوارم این اثر مورد استقبال تماشاگران نیز قرار گیرد.

نمایش "بن‌بست" از 8 خردادماه تا 7 تیرماه ساعت 21:30، با بازی جهانگیر الماسی، سیاوش خیرابی، رز رضوی، بهار محمد پور، رضا حسینی و علیرضا مهران در تئاتر پایتخت به روی صحنه است.