سرویس تئاتر هنرآنلاین: علی احمدی درباره ایفای نقش در نمایش "پپرونی برای دیکتاتور" به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: حدود یک سال و نیم پیش که "پپرونی برای دیکتاتور" روی صحنه رفت، قصد داشتم این نقش را بازی کنم، اما در آن زمان به لحاظ فشار کاری این امکان فراهم نشد.

کارگردان نمایش "شب بخیر کیارستمی" درباره تفاوت‌های این اجرا با نمایش پیشین آن در تماشاخانه ایرانشهر، خاطر نشان کرد: به عنوان کارگردان احساس کردم نسبت به اجرای یک سال و نیم پیش، امکان آن وجود دارد تا تغییراتی در این نمایش صورت پذیرد و آن را اجرایی کردم. در خصوص تغییر بازیگران نسیم ادبی به جای ژاله صامتی بازیگر این نمایش شد و سوگل قلاتیان جایگزین شیوا ابراهیمی شد و این جایگزینی به دلیل مشغله کاری و عدم هماهنگی زمانی بازیگران پیشین نمایش به وجود آمد.

او که بازنویسی این نمایش را بر اساس فیلم فرانسوى به نام "اسم"، نوشته ماتیو دولاپرت و الکساندر دولاپتولیر و کارگردانی: اکساندر دولاپتولیر انجام داده است، در ادامه صحبت‌هایش گفت: "پپرونی برای دیکتاتور" داستان خانواده‌ای است که بر اثر شوخی، روابط پنهانی آنان طی این سال‌ها بر ملأ می‌شود و این اتفاقات منجر به جدایی آن‌ها می‌شود و...

علی احمدی درباره شیوه اجرایی این اثر، یادآور شد: از آنجا که فانتزی‌ در تئاتر را می‌پسندم، معمولاً علاقه مند شیوه و سبک کمدی هستم و در این نمایش نیز سعی کرده‌ام همین شیوه را اجرایی کنم، اما نمی‌دانم تا چه میزان موفق بوده‌ام.

نمایش "پپرونی برای دیکتاتور" از 16 فروردین ساعت 21 و 22:45 با بازی محسن کیایى، خسرو احمدى، نسیم ادبى، پژمان جمشیدى، على احمدى، سوگل قلاتیان و با حضور افتخاری فریده سپاه‌منصور (به صورت ویدیویی) در سالن شماره 1 تماشاخانه پالیز به روی صحنه است و اجرای آن تا 13 خردادماه ادامه دارد.