به  گزارش هنرآنلاین، مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی در اختتامیه هفتمین جشنواره تئاتر منطقه ویژه پارس  با گرامی داشت سوم خرداد و سالروز آزاد سازی خرمشهر گفت : سوم خرداد یکی از بزرگترین روزهای تاریخ جنگ تحمیلی است که هرگز از خاطره ها پاک نمی شود. خبر آزادساز ی خرمشهر  همه ایرانی ها در هر جای دنیا و با هر گرایشی خوشحال کرد .سوم خرداد پشتوانه ارزشمند ملی ماست که نماد همبستگی و وطن دوستی ایران عزیز ماست .سوم خرداد همانطور که خاطره زیبای حماسی  است  برای ما، به عنوان اندوخته ای با ابعاد دراماتیک برای هنرمندان محسوب می شود که قطعا شما هنرمندان می توانید از آن بهره بسیار بگیرید.

وی در این مراسم با تبریک به مدیریت فرهنگی  منطقه ویژه صنعتی پارس برای همزمانی این رویداد با سوم خرداد از حضور هنرمندان استان های جنوب کشور همچون خوزستان ، سیستان ، کرمان و یزد و هرمزگان و بوشهر در این جشنواره قدردانی کرد. 

وی با بیان اینکه  بسیار خوشحالم که عسلویه توجه ویژه ای به تئاتر دارد، از جای خالی یک سالن استاندارد نمایشی در این منطقه گفت و افزود: جای خالی یک سالن استاندارد نمایشی که شرایط فعالیت جوانان با استعداد را فراهم آورد احساس می شود و نیاز به یک پلاتوی تخصصی  و آمادگی برای نگارش تفاهم نامه در این زمینه نیز وجود دارد.

مهدی شفیعی در بخش دیگر صحبت هایش گفت : پلاتویی در شهر دیر ساخته شده است و تجهیز آن طی ماه های آینده انجام خواهد شدتا شاهد رونق هر چه بیشتر تئاتر در این استان باشیم. 

و ادامه داد : سپاسگذارم از حضور هنرمندان عزیز و امیدوارم سال به سال به غنای آثار و کیفیت برگزاری جشنواره افزوده شود.

در این مراسم از فیلم مستند 70 دقیقه ای فدائیان خلیج فارس که به 12 شهید عسلویه در سال های دفاع مقدس می پردازد رو نمایی شد.

بخش دیگر این مراسم به تجلیل از ایثارگران و هنرمندان تئاتر دفاع مقدس اختصاص یافت.

در بخش پایانی نیز با حضور هیات داوران بخش های صحنه ای و خیابانی برگزیدگان جشنواره معرفی شدند.

آرا بخش صحنه ای به شرح زیر اعلام شد:

طراحی صحنه: 

در این بخش هیات داوران جایزه ویژه خود را شامل تندیس جشنواره ، دیپلم افتخار، وجه نقدی اهدا کرد به طراح صحنه نمایشی "زیر باران از تو می خوانم "به حسین  قنوات امانی از شهرستان/ استان خوزستان

طراحی نور، لباس و موسیقی

هیات داوران با توجه به بررسی و ارزیابی آثار نمایشی در این دوره از جشنواره هیچکدام از نمایشها را در بخش های نور، لباس و موسیقی حائز رتبه و مقام ندانست.

بازیگری زن:‌

رتبه سوم: لوح سپاس و وجه نقدی اهدا شد به بازیگر نمایش "زیر باران از تو می خوانم "زهرا ملاشاهی از استان خوزستان .

رتبه دوم: لوح سپاس و وجه نقدی اهدا شد به بازیگر نمایش "پائیز نگفته بود زیبا دریا سفر "از استان خوزستان 

هیات داوران جایزه ویژه این بخش را شامل دیپلم افتخار تندیس جشنواره و وجه نقدی اهدا کرد به بازیگر نمایش "لیلای معصوم ، مهتاب زند" از استان سیستان و بلوچستان.

بازیگری مرد:

رتبه سوم بازیگری مرد شامل لوح سپاس و وجه نقدی اهدا شد به بازیگر نمایش "پاییز نگفته بود"  فضل الله عمرانی از استان بوشهر

رتبه دوم بازیگری مرد شامل لوح سپاس و وجه نقدی  به صورت مشترک به بازیگر نمایش "کوینتت جنگ جواد وزیری"  از استان بوشهر شهرستان خارک اهدا شد و بازیگر نمایش "لیلای معصوم"  پژمان شاهرودی از استان سیستان و بلوچستان 

 هیات داوران  جایزه ویژه بخش بازیگری  مرد شامل دیپلم افتخار و تندیس جشنواره را اهدا کرد  به بازیگر نمایش "پرواز پرندگان مهاجر در صبح روز آخر "  ناصر آل خسیس از استان خوزستان 

نمایش نامه:

این بخش 3 برگزیده دارد

رتبه سوم شامل لوح سپاس و وجه نقدی اهدا می شود به علی نبی پور برای نمایشنامه "کویتت جنگ " از استان بوشهر 

رتبه دوم:‌ لوح سپاس و وجه نقدی اهدا می شود به پژمان شاهوردی نویسنده نمایشنامه "لیلای معصوم" از استان سیستان و بلوچستان 

مقام نخست بخش نمایش نامه نویسی هشتمین دوره جشنواره منطقه ای دفاع مقدس پارس شامل تندیس جشنواره دیپلم افتخار و وجه نقدی اهدا شد به رضا گشتاسب برا ی نمایشنامه "پاییز نگفته بود" 

هیات داوران در بخش کارگردانی چهار برگزیده دارد:‌

مقام سوم:‌شامل لوح سپاس و وجه نقدی اهدا شد به کارگردان نمایش "پاییز نگفته بود زیبا دریا سفر " از استان بوشهر 

رتبه دوم شامل لوح سپاس و وجه نقدی  به طور مشترک به مجتبی رستمی فر کارگردان نمایش "پرواز پرندگان مهاجر در صبح روز آخر" از استان خوزستان و علی نبی پور کارگردان نمایش "کوینتت جنگ " از استان بوشهر اهدا شد. 

جایزه اول این بخش نیز شامل دیپلم افتخار ، تندیس جشنواره و وجه نقد به کارگردان نمایش "لیلای معصوم"  پژمان شاهوردی از استان سیستان و بلوچستان اهدا شد.