به گزارش هنرآنلاین به نقل از  روابط عمومی جنبش رسانه انقلاب، فراخوان پویش تئاتر مردمی ققنوس ویژه اجرای آثار در دهه کرامت منتشر شد.

متن فراخوان بدین شرح است:

پویش تئاتر مردمی ققنوس

جنبش رسانه انقلاب در تداوم اهداف و سیاست‌های خود در جهت ساماندهی هنر و رسانه مردمی انقلاب اسلامی، پویش تئاتر مردمی ققنوس را همزمان با دهه کرامت (3 تا 13 مرداد ماه) و با محوریت فقر، عدالت و محرومیت زدایی برگزار می‌کند.

این پویش با تاکید بر حضور گروه‌های تئاتر دانشجویی، دانش آموزی و مسجدی در روند ایده تا اجرای آثار نمایشی، از گروه‌های تئاتر مردمی سراسر کشور دعوت می‌کند تا طبق فراخوان ذیل در این پویش حضور یابند.

محورهای موضوعی پویش:

فقر و محرومیت زدایی، اشرافی گری و سرمایه داری، عدالت، اقتصاد مقاومتی، ویژه خواری، محرومیت و استعمار، محرومیت و آسیب‌های اجتماعی، پهلوی و محرومیت، مدیریت جهادی با تاکید بر شخصیت‌های معاصر هم چون حاج عبدالله والی، سید حسن زعیم و ....

موضوعات پیشنهادی محدود نبوده و ستاد پویش، پذیرای موضوعات و نمایشنامه‌هایی با موضوعات مرتبط با فقر، عدالت و محرومیت زدایی خواهد بود.

گروه‌های فاقد طرح نمایشی یا ایده اجرایی با توجه به سابقه اجرایی گروه نیز می‌توانند در این دوره شرکت کنند و جنبش رسانه انقلاب در این راستا نمایشنامه‌های متناسب را در اختیار گروه‌ها قرار می‌دهد.

فرآیند حضور در پویش:

مرحله اول:

ثبت اطلاعات فردی و گروهی و ارسال نمایشنامه، طرح یا ایده اجرایی نمایش‌های محیطی(خیابانی) خود از طریق سامانه الکترونیکی سایت رسانه انقلاب به نشانی www.resanehenghelab.ir.  

مرحله دوم:

پس از ارزیابی نمایشنامه‌ها و گروه‌های نمایشی در دبیرخانه پویش، گروه‌های راه یافته، وارد فرآیند آموزش کارگاهی شده و برای هر گروه 25 ساعت کارگاه آموزشی در راستای تولید نمایش صورت می‌گیرد. این دوره توسط اساتید مجرب مدیریت و هدایت خواهد شد.

حضور در دوره کارگاهی و طی فرآیند تعریف شده برای تولید اثر برای همه گروه‌ها الزامی است.

مرحله سوم:

اجرای نمایش‌های میدانی در نقاط مختلف استان تهران همزمان با دهه کرامت (3 تا 13مرداد 1396) صورت خواهد گرفت و به هر یک از گروه‌های حاضر در این پویش به  تناسب ظرفیت اثر، حمایت‌های مادی و معنوی تعلق می‌گیرد.

زمان‌بندی جشنواره:

تکمیل و ارسال فرم به همراه ایده یا طرح اولیه تقاضا جهت اعلام آمادگی: تا 30 خرداد ماه 1396

برگزاری دوره کارگاهی: 10 تا 25 تیر ماه 1396

اجراهای میدانی همزمان در استان تهران: 3 تا 13 مرداد  1396

نشانی دبیرخانه:

تهران، خیابان انقلاب، نرسیده به میدان فردوسی، ضلع جنوب غربی، کوچه شهید براتی، کوچه تمدن، بن بست اول، پلاک 2، طبقه اول

تلفن:

66758159 – 021 / 66766538-021