سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "روزی می‌بایست می‌مرد" که به تازگی اجرای خود را در سالن بزرگ تالار مولوی آغاز کرده، اقتباسی است آزاد و مدرن از نمایشنامه "مکبث" نوشته ویلیام شکسپیر.

 سید رضا موسوی کارگردان این نمایش در گفت‌و‌گو با هنرآنلاین در خصوص رویکرد خود در این نمایش گفت: در بازخوانی ما از "مکبث" تنها لیدی مکبث در شخصیت خود حضور دارد و باقی شخصیت‌ها بیشتر در شمایل جادوگر حاضر می‌شوند و روند نمایش را پی می‌گیرد.

این کارگردان جوان در خصوص نوع رویارویی خود در اقتباس نیز افزود: ما خط ساده‌ای را از نمایشنامه "مکبث" گرفتیم و جزئیات و پیچیدگی‌ها این تراژدی را سعی کردیم با رویکردی متفاوت در اجرا دچار تحول کنیم.

موسوی در خصوص شیوه اجرایی نمایش نیز گفت: من متأثر از گروهی لهستانی به نام گاردجمزه  که خودم از بازیگران آن بودم، سعی کردم شیوه اجرایی این کار را طراحی کنم. در این شیوه ما از موسیقی، فرم، حرکت روایی و شیوه‌های اجرایی و حرکتی نوین استفاده کرده‌ایم.

این کارگردان تئاتر همچنین در خصوص روند تمرین نمایش نیز افزود: ما حدود 20 ماه این کار را تمرین کردیم. از ابتدا سعی کردیم که در گروه تئاتر خود رویکردی پژوهش محور داشته باشیم و از خاستگاهی دانشگاهی و فکر شده وارد کار تئاتر شویم. به همین دلیل در این گروه علاوه بر تمرین نمایش سعی کرده‌ایم که شیوه‌های مختلف بازیگری را کار کنیم و نگاهی پایدار و درازمدت به کار خود داشته باشیم.

دراماتورژ نمایش "روزی می‌بایست می‌مرد" احسان زیور عالم است و در آن بازیگرانی چون فریبا طالبی، ایرج تدین، تارا هجرت، نگار سلحشور، فاطمه سوهانی، نغمه گرجیان‌منش، سالار صمدیان، فهیمه قنبری، نیکی ابراهیم شاه، الناز معرفت‌خواه، مینا طبیجی و رضا موسوی حضور دارند.

"روزی می‌بایست می‌مرد" هر شب به جز شنبه‌ها ساعت 20:30 اجرا می‌شود و تا 19 خرداد ماه روی صحنه خواهد بود.