به گزارش هنرآنلاین، مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشن ٨٤ سالگی تئاتر استان زنجان با بیان اینکهقول  می دهیم سالن پلاتوی تئاتر زنجان راتجهیز کنیم، گفت: انجام این امر مشروط بر این است که کلید این سالن به صورت تخصصی در اختیار انجمن نمایشاستان قرار بگیرد.

شفیعی در ادامه یادآور شد: استان زنجان با داشتن ٨٤ سال قدمت در تئاتر، شایستگی داشتن سالن تئاتر را دارد و قرار است به زودی این سالن افتتاح شود.

وی تئاتر را یک اتفاق مستمر دانسته و ادامه داد: چراغ این سالن همواره باید روشن بماند و مخاطب بداند که در این شهر سالنی هست که هنرمندان تئاتر در آن حضور دارند و هر لحظه که اراده کنند می‌توانند به تماشای تئاتر بنشینند.

شفیعی گفت: ضرورت دارد که تئاتر به صورت مستمر و مداوم چه از سوی هنرمندان زنجان و چه هنرمندان سایر شهرها در این استان اجرا شود.

وی از پیشنهاد برگزاری جشنواره ملی یا منطقه‌ای پانتومیم در زنجان خبر داده و اظهار داشت: ما از این پیشنهاد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان استقبال می‌کنیم.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سه گام برداشته شده در راستای حمایت از فعالان حوزه هنرهای نمایشی، تاکید کرد: گام اول ایجاد انجمن‌های نمایش از میان هنرمندان بود که اتفاق افتاد، گام دوم حمایت مالی از هنرهای نمایشی است که امیدواریم از سال ٩٦ ارقام آن افزایش یابد و گام سوم که حلقه حمایت را تکمیل می‌کند، ایجاد پلاتوی تخصصی و سالن‌های نمایش است که اینک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان در تکمیل این حلقه پیشقدم شده است.

وی از اختصاص یک روز در تقویم کشور با عنوان "روز ملی تئاتر"، به عنوان اتفاقی ارزشمند یاد کرده و افزود: همزمان با روز جهانی تئاتر در ٧ فروردین، می‌توان روز ملی را نیز جشن گرفت و تاکید ما بر بزرگداشت روز ملی تئاتر است.

شفیعی، هنرمندان را جمعیت مرجع اجتماعی معرفی کرده و گفت: در چند سال اخیر اتفاقات خوبی در حوزه سیاست رخ داده و سیاستمداران بسیاری در سالن‌های تئاتر حضور پیدا کرده‌اند و از این طریق با مسائل اجتماعی آشنا شده‌اند، به خاطر همین رسالت  ایجاب می کند تا هنرمندان حتما افراد پیرامون خود را برای حضور در پای صندوق‌های رای تشویق کنید.