به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی بنیاد اکبر رادی، کتاب طرح انسان­واره­ مشوش در آشوب صحنه­ مدرنیسم و سنت(پژوهشی در کاراکترشناسی آثار اکبر رادی بر اساس تقابل در مفهوم سنت و مدرنیسم) با بخش­هایی با عناوین دوپارگی وجود، نبرد سرنوشت، زیبایی­شناسی تعهد، طرح انسان­واره­ی مشوش، کاراکترهای سنتی. ویژگی­های کلی، کاراکترهای سنتی قوی مانع، کاراکترهای سنتی قوی تضعیف­شده، کاراکترهای سنتی قوی شریر و بی­ریشه، با حس خلأ درونی، کاراکتر سنتی ناتوان، عقیم و هیچ­شده، کاراکتر روشن­فکر فعال. ویژگی­های کلی، کاراکتر روشن­فکر فعال شکست­خورده، کاراکتر روشن­فکر فعال تأثیرگذار و پویا، کاراکتر روشن­فکر عقیم. ویژگی­های کلی، کاراکتر روشن­فکر عقیم، ناتوان و درمانده، کاراکتر روشن­فکر عقیم مانع و ویرانگر. ویژگی­های کلی، کاراکتر روشن­فکر عقیم مانع و ویرانگر، کاراکتر روشن­فکر عقیم تحول­یافته، پایان­نگار متون مستقل و واپسین کلام به همراه فهرست منابع منتشر شده است.

بر اساس این گزارش، در پشت جلد این کتاب آمده است: رادی همواره نگاهی دردناک به گذشته دارد و نگاهی بیمناک به ما، به آینده. رادی بر این بستر ناآرام است که می­خواهد درام خود را از عدالت، روشنایی و عشق سرشار کند و طرح انسان مشوشی را بریزد که سرانجام بتواند جان باشکوه درام را با ضربان­های دراماتیک رمین هماهنگ کند.

این کتاب، تحلیلی است از نمایش­نامه­ های رادی که مؤلف آن کوشیده است با رویکردی ویژه که در متن معرفی شده است، کاراکترهای آثار رادی را واکاوی کند و برخی مفاهیم آن­ها را با خواننده­ی نمایش­نامه­های وی در میان بگذارد.

کتاب طرح انسان­واره­ی مشوش در آشوب صحنه­ مدرنیسم و سنت نوشته­ی یوسف فخرایی با حمایت حوزه­ی هنری گیلان با شمارگان 1000 نسخه در 120 صفحه­ی قطع رقعی با طراحی جلد وحید باقری به قیمت 8000 تومان توسط نشر فرهنگ ایلیا در دسترس علاقه­مندان قرارگرفته است.