به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، علی مرادخانی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از بزرگ‌ترین انتظارات ما از خانه هنرمندان ایران همواره این بوده است که بتواند میزبان و برگزار کننده رویدادهای فرهنگی و هنری باشد و به حق در تمام این سال‌ها خانه هنرمندان توانسته به شکلی شایسته و تاثیرگذار این وظیفه را به جای آورد.

او با اشاره به همزمانی برگزاری هفته تئاتر و هفته گرافیک و میزبانی خانه هنرمندان گفت: به نظر من هر چه برنامه‌های هنری با هم همزمان برگزار شود شرایط مطلوبی را فراهم می‌کند تا پویایی و نشاط در فضای فرهنگی و هنری کشور به وجود آید و در سال‌های اخیر همزمانی برگزاری دو هفته تئاتر و گرافیک و برگزاری آن ها در خانه هنرمندان، موجب پویایی هر چه بیشتر خانه هنرمندان در اردیبهشت ماه شده است.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگر سخنان خود گفت: اگر خانه هنرمندان تنها یک بعدی رفتار می‌کرد و مثلا تنها میزبان یک جنس برنامه بود و مثلا فعالیتش را معطوف به پخش فیلم می‌کرد در آن صورت دیگر پویایی امروز را نداشت. خانه هنرمندان در تمام سال‌ها توانسته با میزبانی و برگزاری برنامه‌های متنوع هنری زمینه‌ای را فراهم کند که اقشار مختلف جامعه بنا به گرایش و علاقه هنری‌شان بتوانند از برنامه‌های خانه هنرمندان ایران استفاده کنند.

او با اشاره برنامه‌های متنوع هفته تئاتر گفت: در طول هفته تئاتر برنامه‌های متنوعی در سطح شهر در حال برگزاری است و میزبانی بخشی از این برنامه‌ها بر عهده خانه هنرمندان است و فضای منحصر به فردی که این مجموعه در اختیار دارد  و رابطه خوشایندی که مخاطبان مختلف با این مجموعه دارند  موجب شده که این هفته با شور و انرژی خاصی در خانه هنرمندان ایران برگزار شود.

مرادخانی در بخش پایانی سخنان خود برپایی نمایشگاه پوسترهای تئاتر در گالری‌های خانه هنرمندان را اتفاق خوشایندی عنوان کرد و گفت: این نمایشگاه از اهمیت بالایی برخوارد است و در این مجموعه شاهد نمایش پوسترهای تئاتر ایران از 100 اخیر تاکنون هستیم، پوسترهایی که در شرایط عادی گردآوری آن‌ها در کنار هم کار دشواری است. من به مخاطبان جدی تئاتر و گرافیک بازدید این نمایشگاه را پیشنهاد می‌کنم.