به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روبط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، روز گذشته ساختمان فرمانداری شهر رشت میزبان شورای سیاستگذاری هشتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان بود که ضمن بررسی دوره گذشته جشنواره دیدگاه خود نسبت به دوره هشتم آن را بیان کردند.

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری لاهیجان ، مدیر کل هنرهای نمایشی ، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان ، شهردار لاهیجان، مدیر مجموعه تئاتر شهر ، مدیر جشنواره های اداره کل هنرهای نمایشی ، رئیس و اعضا شورای شهر لاهیجان ، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان ، رئیس و نمایندگان انجمن هنرهای نمایشی استان ، حسین مسافر آستانه پیشکسوت تئاتر استان و نمایندگانی از نهاد های انتظامی و فرهنگی و هنری استان در این جلسه حضور داشتند.

در این جلسه مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی با اهدا لوح تقدیر از دبیر و دست اندرکاران دور قبل این جشنواره تقدیر کرد.

آگشته ، شهردار لاهیجان و دبیر دوره هفتم جشنواره تئاتر خیابانی لاهیجان و تمیزکار دبیر شورای سیاستگذاری جشنواره ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری دوره هفتم به آسیب شناسی جشنواره پرداخته و بحث فرهنگ شهری و تاثیرگذاری جشنواره در استان را مورد تاکید قرار داده و بیان کردند که پس از هفت دوره دیگر جشنواره به یک خواست عمومی و یک فرهنگ تبدیل شده است که نباید درباره آن کوتاهی شود.

آگشته ادامه داد: هنرمندان نیروهای مرجع جامعه هستند و شهروندان می توانند درباره شناسایی آسیب های اجتماعی به این قشر اعتماد کنند.

تمیزکار به تاثیر تئاتر خیابانی و برگزاری جشنواره در حوزه جذب گردشگر پرداخته و تاکید کرد که در سال گذشته این جشنواره برای جذب گردشگر فرهنگی بسیار مفید عمل کرده است.

نکته مهم در این جلسه اذعان بر دغدغه همه مسئولان شهری برای برگزاری جشنواره بود .

بحث دعوت از چند نمایش خیابانی خارجی ، توجه بیشتر به حوزه آموزش از دیگر موضوعاتی بود که در بخش آسیب شناسی جشنواره از سوی دبیر دوره هفتم مطرح شد.

مدیر کل هنرهای نمایشی نیز در این نشست ثبات جشنواره تئاتر خیابانی لاهیجان را نکته قابل توجه این جشنواره ارزیابی کرده و گفت: جشنواره تئاتر خیابانی لاهیجان بعد از هفت دوره پا را فراتر بحث اجرا گذاشته و اکنون می توان خلاقیت و تجربه های جدید را در برنامه خود داشته باشد.

وی پیشنهاد داد: انواع گونه های تئاتر محیطی می تواند در این جشنواره قرار گیرد. اکنون جا دارد که تئاتر خیابانی برای مخاطبان کودک و نوجوان نیز در این جشنواره دیده شود.

شفیعی استقبال مدیران شهری برای برگزاری و استمرار جشنواره را اتفاقی خوب عنوان کرده و ابراز امیدواری کرد که این رویکرد توسط دیگر مدیران شهرهای کشور نیز الگو برداری شود.

وی بر ارتقا گردشگری و توریسم فرهنگی و تاثیر آن بر اقتصاد هنر تاکید کرده و اعلام آمادگی کرد که اداره کل هنرهای نمایشی کارگاه آموزشی منتج به تولید اثر را در این استان برگزار کند.

در پایان این نشست ، پیشنویس فراخوان دوره هشتم جشنواره بررسی و برگزاری جلسات آینده شواری سیاست گذاری در این خصوص مورد تاکید قرار گرفت.