به گزارش هنرآنلاین، میهن بهرامی نویسنده و نقاش متولد ۱۱ تیر ۱۳۲۶ در تهران است او که در زمینه‌های مختلفی همچون روانکاوی بالینی، نقاشی، فیلمنامه‌نویسی، فیلم‌سازی، نقد فیلم، مجسمه‌سازی، داستان‌نویسی و ادبیات کودک و نوجوان فعال بود به علت سرطان ریه دارفانی را وادع گفت. 

محمد متوسلانی کارگردان و بازیگر باسابقه سینمای ایران و همسر میهن بهرامی با اعلام این خبر به ایسنا گفت: ایشان در تابستان سال گذشته به صورت ناگهانی متوجه سرطان ریه شدند. همان زمان پزشکان گفتند او عارضه قلبی هم دارد. مدتی در بیمارستان بستری بود و بعد به منزل آمد. اسفند ماه نیز دچار شکستگی پا شد وقتی او را به بیمارستان انتقال دادیم، پزشکان پس از نمونه‌برداری از ریه او به ما گفتند تمام ریه او را لکه‌های سیاه فرا گرفته است. آنها صلاح ندیدند که در این وضعیت او عمل شود؛ بنابراین او را به خانه منتقل کردیم تا اینکه دو سه روز پیش حال او وخیم شد. او را به بیمارستان دی منتقل کردیم، اما متاسفانه بعدازظهر امروز ساعت ۱۶ از دنیا رفت.

او افزود: مراسم تشیع و خاکسپاری روز سه‌شنبه 5 اردیبهشت‌ماه خواهد بود و آقای اصغر همت و بچه‌های تئاتر پیگیر مراحل خاکسپاری او در قطعه هنرمندان هستند.

متوسلانی همچنین گفت: مراسم ختم مهین بهرامی روز پنجشنبه ساعت ۱۱ تا ۱۲:۳۰ در مسجد الرضا برگزار می‌شود.

از مهین بهرامی که دارای فوق‌لیسانس جامعه‌شناسی و دکترای فلسفه از دانشگاه تهران بود مجموعه داستان «حیوان - ۱۳۶۴» و «هفت شاخه سرخ - ۱۳۷۹» منتشر شده است.