سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "بیلی کین کید خوب، بیلی کین کید بد" به کارگردانی محمدحسین معارف از 3 اردیبهشت تا 13 اردیبهشت در عمارت روبرو به صحنه می‌رود.

محمدحسین معارف در خصوص متن این نمایش در گفت‌وگو با هنرآنلاین گفت: این نمایش اقتباسی است از کمیک استریپی به نام اسپان (Spawn) اثر تاد مک فارلن که اثری محبوب و یکی از آثار ستایش شده در این گونه ادبی هنری است. در این اجرا ما یکی از شخصیت‌های منفی متن را گرفته‌ایم و داستان این کمیک استریپ جذاب را به شیوه‌ای دیگر اقتباس کرده‌ایم.

معارف در خصوص ویژگی این اقتباس افزود: سعی کردم در اقتباس حس یک کمیک استریپ را محفوظ نگه دارم. تلاش ما در اجرا این بود که یک کمیک استریپ را زنده و تصویری کنیم به نوعی که روی صحنه همان ساختاری اتفاق بیفتد که در متن مبدأ وجود دارد. به همین دلیل داستان‌های مختلفی را ایجاد کردیم تا آن پیچیدگی‌ها و تعدد قصه‌ها که در کمیک استریپ وجود دارد و موجب جاذبه آن می‌شود در اجرا هم حفظ شود.

این کارگردان در خصوص سبک نمایش و شیوه اجرایی آن نیز گفت: سعی شده است که آن فانتزی حاکم بر کمیک استریپ حفظ شود. مثلاً یکی از خصوصیات شخصیت بیلی کین کید این است که یک بار از جهنم فرار کرده و به زمین برگشته همین امر پتانسیلی را در قصه و متن ایجاد می‌کند که اجرا را هم متأثر خواهد کرد و آن فانتزی و فرا رفتن از واقع‌گرایی را سبب می‌شود. ما تلاش کردیم شیوه بازی‌ها به صورتی باشد که ایستا و ساده انجام شود تا از این طریق داستان‌های متعدد و جزئی نمایش که در نهایت یک داستان بزرگ را می‌سازند به خوبی منتقل شود و تماشاگر لذت درک داستان‌ها را نیز علاوه بر تجربه بصری نمایش از دست ندهد.

نمایش "بیلی کین کید خوب، بیلی کین کید بد" نوشته و کار محمدحسین معارف از 3 اردیبهشت ماه ساعت 20:30 اجرای خود را در تماشاخانه عمارت روبرو آغاز می‌کند و اجرای آن 10 روز ادامه خواهد داشت. همچنین در این نمایش ندا جبرائیلی، آوا درویشی و نوید فیاض به ایفای نقش می‌پردازند.