سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "محفل بی‌عاری" که از 4 اردیبهشت اجرای آن در تالار سایه آغاز می‌شود، اثری تجربی است به نویسندگی و کارگردانی سیاوش بهادری‌راد که به یک حقیقت بومی و تاریخی می‌پردازد و در عین حال متکی به شیوه خاصی از شخصیت‌پردازی است. 

بهادری راد ضمن تأکید بر تجربه متفاوت این نمایش نسبت به دیگر آثار تجربی تا به حال دیده شده در خصوص فضای این نمایش به هنرآنلاین گفت: آنچه ما در بازنمایی داستان‌های بومی و ایرانی کم داشتیم، رویکرد تجربی بوده است. یعنی ما همواره روی متن‌ها و داستان‌های غیر ایرانی کار تجربی و فرمال کرده‌ایم اما تلاش من در این نمایش اجرایی در حوزه تئاتر تجربی بوده است که در فضای ایرانی و بومی رخ می‌دهد. این یک نمایش به روز و فرمالیستی است در ساحت ایرانی.

این کارگردان تئاتر در ادامه افزود: این ایرانی و بومی بودن شامل فضای کار نیست بلکه مربوط به درونمایه و بنیان کار است. این نمایش یک شخصیت‌نگاری متفاوت ایرانی است.

بهادری راد همچنین درباره شیوه اجرایی نمایش "محفل بی عاری" تأکید کرد: این نمایش از طریق فرم پیش می‌رود. یک شخصیت‌نگاری خاص است بدون نشانه‌های جغرافیایی که در ذهن مخاطب شکل می‌گیرد و تأثیر نمایش از طریق فرم کلامی، تئاتر فیزیکال و یک شیوه متفاوت روایت اتفاق می‌افتد. در این نمایش ما داریم یک مونولوگ را بازی می‌کنیم، یعنی مونولوگ که به طریق مستقیم بیان نمی‌شود بلکه با آن بازی می‌شود.

همچنین کارگردان این نمایش در خصوص تضاد بومی بودن و عدم تعلق اجرا به یک جغرافیای خاص افزود: نمایش ما از لحاظ فرم و ظاهر هیچ عنصر تماتیکی ندارد، تماشاگر تصویر می‌بیند اما در ذهنش جهانی که ساخته می‌شود کاملاً با مسائل و حقایق بومی و تاریخی ارتباط دارد.

پیش فروش این نمایش از 26 فروردین در سایت تیوال آغاز شده است و بلیت سه روز اول اجرای این نمایش که از 4 اردیبهشت اجرای آن آغاز می گردد با تخفیف ویژه همراه است.

در نمایش "محفل بی‌عاری" عرفان ابراهیمى، الهه افشارى، الاهه بخشى، مجتبى رجبى، علیرضا ساوه درودى، مهرداد مصطفوى و پرهام یداللهى به عنوان بازیگر حضور دارند.