سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "عقل صورتی یا مدادی که فقط مشق نمی‌نوشت" نوشته و کار مهدی فرشیدی سپهر یکی از کارگردانان نوجو در حوزه تئاتر کودک و نوجوان است. این نمایش که در سالن مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پارک لاله اجرا می‌شود به گفته کارگردان‌اش اثری است برای رسیدن به خودآگاهی.

فرشیدی سپهر در خصوص فضا و مضمون این نمایش به هنرآنلاین گفت: "عقل صورتی..." نمایشی است برای کودکان و نوجوانان و البته هر انسانی که توان خواندن و نوشتن دارد. این نمایش برای همه کسانی است که می‌خواهند به قهرمان درون‌شان سری بزنند. ما در این نمایش نمی‌خواستیم فقط شاد باشیم و کودکان را شاد کنیم، بلکه می‌خواستیم مخاطب خود را با ترس‌ها، تلخی‌ها، شادی‌ها و به طور کلی احساسات‌اش آشنا کنیم و در یک کلام در تماشاگر خودآگاهی به وجود بیاوریم. 

این کارگردان تئاتر کودکان در خصوص عوامل و شاکله اجرایی اثر خود نیز افزود: این نمایش 20 بازیگر دارد، 10 بازیگر کاملاً حرفه‌ای در این حوزه، همچون سعید ابک، مهرداد باقری، شراره طیار، فهیمه باروتچی، میلاد محمد و... 10 بازیگر دیگر نمایش هم برای اولین بار است که روی صحنه می‌آیند و سن آنها هم مختلف است ما بازیگر 5 ساله تا 50 ساله داریم که برای اولین بار است اجرای تئاتر را تجربه می‌کنند.

فرشیدی سپهر در خصوص شیوه اجرایی نمایش "عقل صورتی..." نیز گفت: ما فکر کردیم نوع رنگ‌ها و صحنه‌پردازی و قصه‌گویی‌هایی که در دهه‌های اخیر در نمایش کودک و نوجوان انجام شده، باعث این شده است که بچه‌ها دست هنرمندان را بخوانند و آثار برای‌شان تازگی و اثرگذاری نداشته باشد، بنابراین سعی کردیم بجای استفاده از رنگ و موسیقی و فانتزی‌های آشنا، نوعی رئالیسم جادویی را به صحنه بیاوریم. سبکی که بچه‌ها در تلویزیون و روی صحنه تئاتر ندیده‌اند، بنابراین نوعی شوک و فضای تازه ایجاد می‌شود.

فرشیدی سپهر همچنین در پایان اشاره کرد که همه اجراهای نمایش "عقل صورتی یا مدادی که فقط مشق نمی‌نوشت" ویژه خبرنگاران و عکاسان است و این نمایش هر روز آماده پذیرا بودن از هنرمندان، خبرنگاران و عکاسان است.

DSC_1354

نمایش "عقل صورتی یا مدادی که فقط مشق نمی‌نوشت" به نویسندگی و کارگردانی مهدی فرشیدی سپهر و با بازی سعید ابک، مهرداد باقری، شراره طیار، فهیمه باروتچی، مریم علوی، الهام ایروانی، امیرحسین انصافی، میلاد محمدی، هانا صراف، محمدرضا اصغری، آبتین دابا، ایلیا فرمانی، محمدحسین موسوی، ونوس شمس، مریم منصوری در مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در پارک لاله روی صحنه می‌رود.

معصومه آرواز دستیار کارگردان و برنامه‌ریز، حمیدرضا مرادی طراح گریم، مرتضی طباطبایی آهنگساز، مهرداد باقری و مهدی فرشیدی سپهر  ساخت دکور این نمایش را برعهده داشته‌اند.

لازم به ذکر است؛ این نمایش فروردین و اریبهشت 96 همه روزه به جز شنبه‌ها راس ساعت 17/30 و صبح‌ها ویژه مدارس با هماهنگی قبلی به روی صحنه می‌رود. این نمایش ویژه مخاطبان کودکان، نوجوانان و افرادی است که سواد خواندن و نوشتن را دارند.