سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "کسوف" نوشته ایوب آقاخانی و به کارگردانی هادی شمس اجرای خود را در تالار محراب شروع کرده است، در این نمایش پر موقعیت  مریم امینی، فرشید روشنی و هادی شمس به عنوان بازیگر حضور دارند.

هادی شمس کارگردان "کسوف" در گفت‌وگو با هنرآنلاین در خصوص دلایل انتخاب این متن و جاذبه‌های آن گفت: من این متن را انتخاب کردم به خاطر ظرفیت‌هایی که برای بازیگری ایجاد می‌کند. تصورم این است که کارگردانی که خود تجربه بازیگری نداشته باشد اجرای این متن برایش بسیار دشوار خواهد بود. این نمایشنامه بسیار متکی است به ریتم دیالوگ‌ها و نوع بیان آنها، عدم دقت به این ظرافت‌هایی که در متن این نمایشنامه هم نهفته است باعث خواهد شد که کل بدنه کار بهم بریزد.

شمس ادامه داد: به نظرم نمایشنامه "کسوف" متن بسیار خوبی است و روی اصول و قاعده نوشته شده است. یعنی جاذبه این متن برای من این بود که بسیار معمارانه نوشته شده است.

این کارگردان تئاتر همچنین خاطرنشان کرد: من در ایام نوروز این متن را در قم هم اجرا کردم که با استقبال روبرو شد و ما مخاطبانی داشتیم که حتی بیش از 5 بار به تماشای این اجرا نشسته بودند. همین استقبال از نمایش بود که مرا  به فکر اجرای آن در تهران انداخت.

کارگردان نمایش "کسوف" در خصوص داستان این متن گفت: این نمایشنامه داستان یک مهاجر افغان تنهاست که به یک دختر فقیر و تنهای ایرانی دل می‌بندد و این دو با هم ازدواج می‌کنند و به دلیل نداشتن شناسنامه و پاسپورت در منطقه مرزی زندگی می‌کنند و بچه‌دار می‌شوند، این شکل زندگی برای آنها ماجرایی به وجود می‌آورد.

شمس همچنین در خصوص شیوه اجرایی نمایش خود گفت: سعی کردیم ساده‌ترین اما پرکاربردترین صحنه را طراحی کنیم و با بازی‌هایی رئالیستی بیشتر بتوانیم رخدادهای نمایشنامه را به شکل باورپذیر و اثر گذار اجرا کنیم.

نمایشنامه "کسوف" که پیشتر جایزه بهترین نمایشنامه را از جشنواره فجر دریافت کرده، نوشته ایوب آقاخانی است و اجرای شمس از این نمایشنامه نیز در جشنواره استانی جوایز اصلی بازیگری و موسیقی را از آن خود کرده است.

این کارگردان اهل قم پیشتر آثاری چون "در انتظار گودو"، "زمان آخر"، "مضرات دخانیات"، "وهم دود" و "سیاه و سفید" را نیز به صحنه برده و "کسوف" آخرین کار اوست که در تالار محراب هر روز به جز شنبه‌ها ساعت 18:30 به صحنه می‌رود.