به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، معراج کرمی رئیس اداره امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اعلام خبر فوق، تاکید کرد: این برنامه با همکاری موسسه تئاتر آزاد بهاران، انجمن هنرهای نمایشی زنجان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و حضور همه هنرمندان تئاتر استان برگزار می‌شود که جزئیات بیشتر آن در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

 وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های تخصصی تئاتر و توجه ویژه به اجراهای عمومی نمایش در سال جاری، گفت: حمایت از متون نویسندگان بومی از دیگر سیاست‌های این اداره در حوزه هنرهای نمایشی استان در سال جدید است.

این مقام مسئول به اجرای برنامه‌های متنوع در حوزه تئاتر زنجان طی سال جاری اشاره کرده و ادامه داد: سال گذشته اعضای هئیت رئیسه جدید انجمن هنرهای نمایشی دفتر زنجان توسط هسته اصلی گروه‌های نمایشی ثبت شده انتخاب شدند که فعالیت‌های جدیدی را از سوی آنان شاهد بودیم.

به گفته وی، اینک ١٠ گروه تئاتر در استان فعالیت می‌کنند که ٧ گروه در شهرستان زنجان و سه گروه در شهرستان‌های ابهر، خرمدره و خدابنده حضور داشته و این گروه‌ها برای تمدید مهلت پروانه فعالیت خود تا پایان فروردین ماه مهلت دارند با مراجعه به سامانه ثبت گروه‌های تئاتری در سایت ایران تئاتر، نسبت به تکمیل فرم‌های مربوطه اقدام کنند. گروه‌هایی که تاکنون موفق به دریافت مجوز پروانه فعالیت نشده‌اند نیز می‌توانند از اول اردیبهشت ماه به مدت یک ماه با مراجعه به همان سایت، گروه‌ خود را ثبت کنند.

وی گروه‌های تئاتری را طبقه‌بندی شده در قالب سه گروه "الف"، "ب" و "ج" عنوان کرده و افزود: در گروه "الف" ٩ نفر در هسته اصلی، در گروه "ب" ٧ نفر و در گروه "ج" ٥ نفر حضور دارند و این درجه‌بندی بر اساس سابقه و کیفیت کار هنرمندان بوده است.

رئیس اداره امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به اجرای برنامه یکشنبه‌های تئاتر به همت انجمن نمایش استان اشاره کرده و گفت: این برنامه با نقد و بررسی آثار برتر کشور و همچنین اجرای کارگاهی هنرجویان همراه بود.

برگزاری بیست و هشتمین جشنواره تئاتر فجر در سال گذشته، تجربه‌ای بود که کرمی با تاکید بر آن، اظهار داشت: گروه نمایشی پوپک با نمایش "کچل اوغلان" بعد از بازبینی و نظر هیئت انتخاب جشنواره تئاتر فجر به جشنواره تئاتر فجر استانی که در تبریز برگزار می‌شد راه پیدا کرد و به اجرای نمایش پرداخت.

وی به حمایت از کلیه اجراهای عمومی سال ٩٥ در سطح استان اشاره کرده و گفت: فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی در اوایل اسفند سال ٩٥ منتشر شد که قرار است در شهریور ماه سال ٩٦ برگزار شده و علاقه‌مندان به این موضوع می‌توانند با مراجعه به سایت اداره کل از جزئیات آن مطلع شوند.